JĘZYK ANGIELSKI
Zajęcia z języka angielskiego
14.04.2021r.
Temat: Poznajemy nazwy przyborów kuchennych cz. 2
Słownictwo:
A knife /naif/ - nóż
A fork /fook/ - widelec
A spoon / spuun/ - łyżka
Wyrażenia:
It’s a knife/fork/spoon… - to jest
Is it a fork/knife/spoon..? – czy to jest
- Po pierwsze sugeruje powtórkę słownictwa z poprzednich zajęć. Rozkładamy na stole lub dywanie obrazki i prosimy dziecko Touch a plate/touch a cup/ touch a bowl, a zadaniem dziecka jest dotknięcie odpowiedniego obrazka.
- Przystępujemy do prezentacji nowego słownictwa za pomocą kart obrazkowych. Prosimy aby dziecko powtórzyło po nas każde słowo, bądź wyrażenie. Czynność powtarzamy 2-3 razy.
- W kolejnej zabawie zamiast kart obrazkowych można użyć prawdziwych sztućców, jednak trzeba pamiętać aby zwrócić szczególną uwagę na bezpieczeństwo dziecka. Układamy na stole w formie trójkąta widelec, łyżkę i nóż (do masła). W środku umieszczamy spinnera, na którego jednym ramieniu przyklejamy naklejkę, która będzie wskazywała wylosowany przedmiot. Wprowadzamy go w ruch, a zadaniem dziecka jest nazwanie wylosowanego przedmiotu. Można zamieniać się kolejnością.
- Moją kolejną propozycją będzie malowanie na plecach dziecka danego słowa bądź wyrażenia, a dziecko musi odgadnąć o które słowo chodzi.
- Bardzo proszę aby zakryć oczy dziecka chustą, bądź apaszką i dać mu do ręki widelec lub łyżkę, a ono na podstawie zmysłu dotyku musi rozpoznać co to za przedmiot i nazwać go w języku angielskim.
- Zachęcam do oglądnięcia i wysłuchania piosenek:
https://www.youtube.com/watch?v=kKZ2_mraU4Y
https://www.youtube.com/watch?v=BGxWdRSe9NQ
https://www.youtube.com/watch?v=CdEIazDYVvE
- Zachęcam aby podczas wspólnego obiadu czy też kolacji, wracać do poznanych słówek. Np. bierzemy do ręki łyżkę i pytamy dziecko Is it a fork? A dziecko odpowiada No. Is it a spoon? Na co dziecko odpowiada Yes.
Best wishes,
Teacher Agnieszka
13.04.2021r.
Witajcie Kochane Przedszkolaki, dziś kolejna porcja słówek. Bardzo za Wami tęsknię i już nie mogę się doczekać kiedy spotkamy się na wspólnych zajęciach.
Temat: Poznajemy nazwy przyborów kuchennych.
Słownictwo:
a cup /kap/ - filiżanka
a plate /pleit/ - talerz
a glass /glaas/ - szklanka
a bowl /boul/ - miska
Wyrażenia:
It’s a cup/plate/glass… - to jest
Is it a cup/plate/glass..? – czy to jest
Na początek bardzo proszę o pobranie kart obrazkowych ze strony, do której link znajduje się poniżej:
https://esl-kids.com/pdf/dinnerset/small-dinnerset.pdf
- Prezentujemy nowe słownictwo za pomocą kart obrazkowych. Mówimy It’s a cup i wskazujemy na filiżankę, It’s a plate i wskazujemy na talerz. Podobnie robimy z pozostałymi słówkami. Prosimy aby dziecko powtórzyło po nas każde słowo, bądź wyrażenie. Czynność powtarzamy 2-3 razy.
- Następnie prosimy aby dziecko zamknęło oczy i chowamy jedną z kart za plecy. Prosimy aby dziecko otworzyło oczy i pytamy What’s missing? (której karty brakuje) a zadaniem dziecka jest podanie prawidłowego wyrażenia. Kiedy dziecko zaczyna radzić sobie lepiej można utrudnić zadanie poprzez zasłonięcie wszystkich kart i zgadnięcie po kolei ukrytych słów.
- Bardzo proszę aby rodzic wylosował jedną z omawianych kart i trzymał ją nad głową, a następnie aby pytał dziecka „Is it a cup?” (na zdjęciu widoczne jest inna karta), dziecko odpowiada NO. Kiedy rodzic zgadnie jaki przedmiot przedstawiony jest na obrazku, wtedy dziecko odpowiada YES. Zabawę rozpoczyna rodzic ale po odgadnięciu zagadki można zamienić się rolami.
- Kolejną propozycją będzie malowanie na plecach dziecka danego słowa bądź wyrażenia, a dziecko musi odgadnąć o które słowo chodzi.
- W celu utrwalenia słownictwa bardzo proszę o podwójne wydrukowanie kart obrazkowych, będą one potrzebne do gry Memory (pamięć).
- Zachęcam aby ćwiczyć słownictwo poprzez ulubioną metodę swojego dziecka. Myślę że Rodzice wiedzą, która z nich jest dla ich dziecka szczególnie atrakcyjna. Życzę zdrowia i pozdrawiam.
Have a nice day and
see you soon,
Teacher Agnieszka
12.04.2021r.
Temat: Poznajemy pory roku cz.2 –ćwiczymy i utrwalamy słownictwo.
Słownictwo i wyrażenia:
Spring – wiosna Autumn/ Fall - jesień
Summer – lato Winter – zima
It’s snowy – śnieży It’s cloudy – jest pochmurno
It’s windy – jest wietrznie It’s rainy – jest deszczowo
It’s cold – jest zimno It’s hot – jest gorąco
It’s sunny – jest słonecznie
It’s spring/summer/autumn/winter – to wiosna/lato itd
What’s your favourite season? – jaka jest twoja ulubiona pora roku?
My favourite season is… - moja ulubiona pora roku to..
How’s the weather in spring/summer/autumn/winter? – jaka jest pogoda wiosną/latem
It’s sunny in spring – jest słonecznie wiosną
It’s snowy in winter – zimą śnieży
It’s…….in……
- Dzisiaj powtórzymy wszystkie słowa oraz wyrażenia dotyczące pogody. Najlepiej sprawdzą się przy tym niezastąpione karty obrazkowe. Pokazujemy dziecku kolejno karty z porami roku, a następnie z pogodą. Po odgadnięciu wszystkich kart rozmawiamy z dzieckiem jaka pogoda jest charakterystyczna dla każdej pory roku i pytamy którą i dlaczego ono lubi najbardziej (What’s your favourite season?). Zachęcamy dziecko aby do kart przedstawiających pory roku dopasowało karty z pogodą np. It’s autumn. It’s windy in autumn./ It’s spring. It’s sunny in spring.
- Rozkładamy na stole, bądź dywanie wszystkie karty obrazkowe, powtarzamy je z dzieckiem raz jeszcze, po czym prosimy aby zamknęło oczy. Wtedy zabieramy jedną z kart i kiedy dziecko otworzy oczy pytamy What’s missing?, a zadaniem dziecka jest odgadnięcie brakującej karty obrazkowej.
- Do kolejnej zabawy potrzebne będą plastikowe kubeczki, najlepiej aby było ich tyle ile kart obrazkowych. Pokazujemy dziecku kartę, a jeśli ono odgadnie ją poprawnie w nagrodę otrzymuje kubeczek. Ze zdobytych kubków dziecko będzie budowało wieżę, więc im więcej słówek odgadnie tym wyższa i będzie jego wieża. Ćwiczenie to nie tylko utrwala słownictwo, ale również ćwiczy motorykę małą, koncentrację i cierpliwość. Zwłaszcza jeśli dziecko wymyśli naprawdę skomplikowaną konstrukcję. Na koniec liczymy po angielsku ile kubeczków udało się zdobyć.
- Na koniec proponuję aby jeszcze raz zapytać dziecko o jego ulubioną porę roku i poprosić aby na kartce z bloku namalowało wszystko to co mu się z nią kojarzy, w tym pogodę.
- Jak zwykle odsyłam do piosenek z poprzednich zajęć. Jednak Uwaga rodzice – zanim wasze dziecko zacznie słuchać i oglądać piosenki lub filmiki, sprawdźcie ich treść!!! Niestety pojawia się coraz więcej stron, które teoretycznie są przeznaczone dla najmłodszych a w rzeczywistości emanują przemocą.
https://www.youtube.com/watch?v=I8GeA3anPdo
https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew
https://www.youtube.com/watch?v=D1ZvQSbVm10
https://www.youtube.com/watch?v=X0ehL55l8G8
https://www.youtube.com/watch?v=1o4G9VJAWdQ
https://www.youtube.com/watch?v=VS9qBeInJ0U
https://www.youtube.com/watch?v=Ut3BFedwvW8
https://www.youtube.com/watch?v=TBLFMXU8FLI
Have a nice day,
Teacher Agnieszka
7.04.2021r.
Witajcie Kochani, dziś porozmawiamy o czterech porach roku.
Temat: Poznajemy pory roku.
Słownictwo:
Spring – wiosna Autumn/ Fall - jesień
Summer – lato Winter – zima
It’s snowy – śnieży
Wyrażenia:
It’s spring/summer/autumn/winter – to wiosna/lato itd
What’s your favourite season? – jaka jest twoja ulubiona pora roku?
My favourite season is… - moja ulubiona pora roku to..
Na początku bardzo proszę o pobranie kart obrazkowych ze strony:
https://www.eslflashcards.com/set/seasons-and-weather-flashcards/
- Na rozgrzewkę proponuje powtórzyć słownictwo o pogodzie z poprzednich zajęć. Następnie wprowadzamy nowe słownictwo za pomocą kart obrazkowych. Prosimy aby dziecko powtórzyło po nas każde słowo, bądź wyrażenie. Czynność powtarzamy 2-3 razy.
- Następnie prosimy aby dziecko zamknęło oczy i chowamy jedną z kart za plecy. Prosimy aby dziecko otworzyło oczy i pytamy What’s missing? (której karty brakuje) a zadaniem dziecka jest podanie prawidłowego wyrażenia. Kiedy dziecko zaczyna radzić sobie lepiej można utrudnić zadanie poprzez zasłonięcie wszystkich kart i zgadnięcie po kolei ukrytych słów bądź wyrażeń.
- Moja kolejna propozycja zabawy to rozłożenie kart na dywanie ale w pewnej odległości od siebie. Prosimy aby dziecko przeskoczyło obrazek ale tylko wtedy gdy poprawnie odpowie co się na nim znajduje. Na początku sugeruję aby trochę pomóc dziecku a jeśli uda się mu pokonać „tor przeszkód” bez błędu nagrodzić go naklejką bądź pieczątką.
- Możemy również pobawić się w „Wyścig kart”. Na jednym końcu stołu układamy nasze karty obrazkowe, a następnie przekładamy je do drugiego końca stołu. „Zwycięska” karta staje się zagadką dla naszego przedszkolaka.
- Podaję również linki do piosenek o porach roku:
https://www.youtube.com/watch?v=VS9qBeInJ0U
https://www.youtube.com/watch?v=Ut3BFedwvW8
https://www.youtube.com/watch?v=TBLFMXU8FLI
- W celu utrwalenia słownictwa można również zagrać w Memory game. Wystarczy podwójnie wydrukować karty obrazkowe. Dziecko otrzymują zestaw par ilustracji. Rozkłada je tak, aby obrazki były niewidoczne. Następnie odkrywa dwie dowolne karty, jeśli odkryło parę, zabiera je, jeśli nie zakrywa je i próbuje kolejny raz.
See you soon,
Teacher Agnieszka
6.04.2021r.
Witajcie dziś kolejny raz utrwalamy słownictwo o pogodzie. Miłej zabawy.
Temat: Rozmawiamy o pogodzie- ćwiczymy i utrwalamy poznane słownictwo cz.2.
Słownictwo:
It’s cloudy /Its kla?di/ – jest pochmurno It’s windy /Its w?ndi/ – jest wietrznie
It’s hot/Its hot/ – jest gorąco It’s rainy / Its re?ni/– jest deszczowo
It’s cold / Its k??ld/– jest zimno. It’s sunny /Its s?ni/– jest słonecznie
The weather /weð?/- pogoda
Wyrażenia:
How’s the weather today?/ – jaka jest dziś pogoda?
Is it cold/hot/cloudy? – czy jest zimno/gorąco/pochmurno?
Is it windy/rainy/sunny? – czy jest wietrznie/deszczowo/słonecznie
- Za pomocą kart obrazkowych przypominamy wszystkie słówka. Prosimy aby dziecko dotknęło karty przedstawiającej odpowiednie słowo np. Touch sunny. Następnie prosimy aby dziecko zamknęło oczy i chowamy jedną z kart za plecy. Prosimy aby dziecko otworzyło oczy i pytamy What’s missing? (której karty brakuje) a zadaniem dziecka jest podanie prawidłowego wyrażenia. Kiedy dziecko zaczyna radzić sobie lepiej można utrudnić zadanie poprzez zasłonięcie wszystkich kart i zgadnięcie po kolei ukrytych słów bądź wyrażeń.
- Moja kolejna propozycja na dziś to gra „Magiczne pudełko”. Nasze karty obrazkowe wkładamy do pudełka (równie dobrze może to być torebka mamy J), ale zanim to zrobimy powtarzamy z dzieckiem każde słowo. Po umieszczeniu wszystkich obrazków w środku, zachęcamy dziecko aby włożyło rękę do pudełka i wylosowało obrazek, a następnie nazwało go w języku angielskim. Za każdą prawidłową odpowiedź można nagrodzić dziecko pieczątką lub naklejką
- Proponuję również kolejny raz przesłuchanie i wspólne odśpiewanie piosenek:
https://www.youtube.com/watch?v=I8GeA3anPdo
https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew
https://www.youtube.com/watch?v=D1ZvQSbVm10
https://www.youtube.com/watch?v=X0ehL55l8G8
https://www.youtube.com/watch?v=1o4G9VJAWdQ
- Bardzo proszę aby rodzic wylosował jedną z omawianych kart i trzymał ją nad głową, a następnie aby pytał dziecka „Is it windy?” (na zdjęciu widoczne jest inna karta), dziecko odpowiada NO. Kiedy rodzic zgadnie jaka pogoda przedstawiona jest na obrazku, wtedy dziecko odpowiada YES. Zabawę rozpoczyna rodzic ale po odgadnięciu zagadki można zamienić się rolami.
- Na koniec proponuje aby dzieci codziennie obserwowały pogodę za oknem i na kalendarzu rysowały ją kredkami, wcześniej oczywiście nazywały ją w języku angielskim.
- A tu link do kolejnej „pogodowej Peppy”
https://www.youtube.com/watch?v=HQOQAcHkWiU
Have a nice day,
Teacher Agnieszka
Happy Easter!!!
Z okazji nadchodzących Świąt Wielkanocnych życzę Wam drogie Dzieci samych radości, kolorowych jajeczek, białych owieczek, uśmiechu bez liku i bakalii w serniku. Kiełbaski tłuściutkiej i atmosfery milutkiej a Wam drodzy Rodzice zdrowych, ciepłych, pełnych nadziei świąt Zmartwychwstania Pańskiego. Radujcie się więc i z ufnością patrzcie w przyszłość.
Agnieszka Tott
31.03.2021r.
Witajcie Kochani, dziś kolejna porcja słówek do poćwiczenia w domu.
Temat: Rozmawiamy o pogodzie- ćwiczymy i utrwalamy poznane słownictwo.
Słownictwo:
It’s cloudy – jest pochmurno It’s windy – jest wietrznie
It’s hot – jest gorąco It’s rainy – jest deszczowo
It’s cold – jest zimno. It’s sunny – jest słonecznie
The weather - pogoda
Wyrażenia:
How’s the weather today? – jaka jest dziś pogoda?
Is it cold/hot/cloudy? – czy jest zimno/gorąco/pochmurno?
Is it windy/rainy/sunny? – czy jest wietrznie/deszczowo/słonecznie
- Za pomocą kart obrazkowych przypominamy wszystkie słówka. Prosimy aby dziecko dotknęło karty przedstawiającej odpowiednie słowo np. Touch sunny. Następnie prosimy aby dziecko zamknęło oczy i chowamy jedną z kart za plecy. Prosimy aby dziecko otworzyło oczy i pytamy What’s missing? (której karty brakuje) a zadaniem dziecka jest podanie prawidłowego wyrażenia. Kiedy dziecko zaczyna radzić sobie lepiej można utrudnić zadanie poprzez zasłonięcie wszystkich kart i zgadnięcie po kolei ukrytych słów bądź wyrażeń.
- Przygotowujemy kartonik takiej samej wielkości jak nasze karty obrazkowe z wyciętym kółkiem. Po przyłożeniu kartonika do danej karty dziecko będzie widziało zaledwie fragment obrazka. Zadanie dziecka polega na odgadnięciu co ukryło się na obrazku pod kartonikiem.
- Moja kolejna propozycja to umieszczenie kart obrazkowych w różnych miejscach w domu. Następnie pytamy Where is sunny/cold/rainy? A zadaniem dziecka jest podejście do odpowiedniego obrazka.
- Proponuję również kolejny raz przesłuchanie i wspólne odśpiewanie piosenek:
https://www.youtube.com/watch?v=I8GeA3anPdo
https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew
https://www.youtube.com/watch?v=D1ZvQSbVm10
https://www.youtube.com/watch?v=X0ehL55l8G8
https://www.youtube.com/watch?v=1o4G9VJAWdQ
- Zapraszam również do wspólnego oglądnięcia uwielbianej przez dzieci „Świnki Peppy”, jednak tym razem w wersji oryginalnej. Podaję link do odcinka „The Rainbow”, gdzie można powtórzyć nazwy kolorów a także „A very hot day” oraz „At the beach”. Można poprosić dziecko aby podczas oglądania bajki, kiedy tylko usłyszy znajome słowo w języku angielskim podniosło rękę do góry.
https://www.youtube.com/watch?v=OFugtZoPZZA
https://www.youtube.com/watch?v=0JCWdWCgIcc
https://www.youtube.com/watch?v=7OHjX-h0qEY
Have a nice weekend,
Teacher Agnieszka
30.03.2021r.
Temat: Rozmawiamy o pogodzie cz. 2
Słownictwo:
It’s cloudy – jest pochmurno
It’s hot – jest gorąco
It’s cold – jest zimno.
Wyrażenia:
How’s the weather today? – jaka jest dziś pogoda?
Is it cold/hot/cloudy? – czy jest zimno/gorąco/pochmurno?
Zachęcam aby przed przystąpieniem do ćwiczeń pobrać oraz wydrukować karty obrazkowe, które w znacznym stopniu pomogą przyswoić i zapamiętać nowe słownictwo. Poniżej podaję link do strony, z której mogą Państwo pobrać darmowe karty obrazkowe.
(https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/flashcards-weather.pdf)
- Po pierwsze sugeruje powtórkę słownictwa z poprzednich zajęć. Rozkładamy na stole lub dywanie obrazki i prosimy Touch sunny/touch rainy/ touch windy, a zadaniem dziecka jest dotknięcie odpowiedniego obrazka.
- Kolejną formą powtórzenia mogą być piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=I8GeA3anPdo
https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew
- Następnie przystępujemy do prezentacji nowego słownictwa za pomocą kart obrazkowych. Prosimy aby dziecko powtórzyło po nas każde słowo, bądź wyrażenie. Czynność powtarzamy 2-3 razy.
- Następnie prosimy aby dziecko zamknęło oczy i chowamy jedną z kart za plecy. Prosimy aby dziecko otworzyło oczy i pytamy What’s missing? (której karty brakuje) a zadaniem dziecka jest podanie prawidłowego wyrażenia.
- Możemy wykorzystać również zabawę polegająca na pokazaniu dzieciom obrazka na zaledwie 1-2 s. Po tym krótkim czasie dzieci muszą odgadnąć co widziały na obrazku.
- Kolejną propozycją będzie malowanie na plecach dziecka danego słowa bądź wyrażenia, a dziecko musi odgadnąć o które słowo chodzi.
- Moje kochane przedszkolaki uwielbiają bawić się w „krzesełka” . W domowych warunkach można zmodyfikować zabawę. Proszę użyć krzeseł bądź taboretów, ustawić je w koło i na krzesełkach porozkładać karty obrazkowe. Prosimy dziecko aby podczas kiedy my będziemy puszczać muzykę, ono chodziło dookoła krzeseł. Kiedy ściszamy muzykę mówimy Sit down on hot/cold/cloudy. A nasz przedszkolak zajmuje odpowiednie krzesełko. Można zwiększyć stopień trudności dokładając słówka z poprzedniej lekcji. Ta zabawa nawet w te trudne dni przyniesie wiele uśmiechu zarówno na twarzy dzieci jak i rodziców.
- W celu utrwalenia zajęć. Bardzo proszę obejrzeć i posłuchać piosenki do których podałam linki dziś i w poprzednim wpisie.
Have a nice day and see you soon,
Teacher Agnieszka
29.03.2021r.
Temat: Rozmawiamy o pogodzie cz.1
Słownictwo:
It’s sunny – jest słonecznie It’s rainy – jest deszczowo
It’ windy – jest wietrzne. the weather – pogoda
Wyrażenia:
How’s the weather today? – jaka jest dziś pogoda?
Is it sunny/rainy/windy? – czy jest słonecznie/deszczowo/wietrznie?
Zachęcam aby przed przystąpieniem do ćwiczeń pobrać oraz wydrukować karty obrazkowe, które w znacznym stopniu pomogą przyswoić i zapamiętać nowe słownictwo. Poniżej podaję link do strony, z której mogą Państwo pobrać darmowe karty obrazkowe.
(https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/flashcards-weather.pdf)
- Najpierw prezentujemy nowe słownictwo za pomocą kart obrazkowych. Prosimy aby dziecko powtórzyło po nas każde słowo, bądź wyrażenie. Czynność powtarzamy 2-3 razy.
- Następnie prosimy aby dziecko zamknęło oczy i chowamy jedną z kart za plecy. Prosimy aby dziecko otworzyło oczy i pytamy What’s missing? (której karty brakuje) a zadaniem dziecka jest podanie prawidłowego wyrażenia. Kiedy dziecko zaczyna radzić sobie lepiej można utrudnić zadanie poprzez zasłonięcie wszystkich kart i zgadnięcie po kolei ukrytych słów bądź wyrażeń.
- Kolejna propozycja gry to rozłożenie kart obrazkowych na dywanie, bądź na stole. Do pomocy można użyć butelki i jak w popularnej grze wprowadzić ją w ruch obrotowy a zadaniem dziecka jest nazwać wskazaną przez butelkę kartę. Butelkę można zastąpić spinnerem, trzeba jednak pamiętać o tym aby na jednym ramieniu spinnera umieścić naklejkę, tak aby to ona wskazała obrazek.
- Moja kolejna propozycja to umieszczenie kart obrazkowych w różnych miejscach w domu. Następnie pytamy Where is sunny/windy/rainy? A zadaniem dziecka jest podejście do odpowiedniego obrazka.
- Słownictwo oraz wyrażenie można ćwiczyć również obserwując z dzieckiem pogodę za oknem i pytając Is it sunny? Is it windy?
- Jako formę utrwalenia można użyć kart obrazkowych do samodzielnego pokolorowania. Poniżej link:
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/flashcards-weather-bw_0.pdf
- Poniżej podaję linki do piosenek o tematyce związanej z pogodą, które można puszczać dziecku i tym sposobem również utrwalać poznane słownictwo. Bardzo proszę aby przed udostępnieniem dziecku nagrania sprawdzić zawartość linka.
https://www.youtube.com/watch?v=D1ZvQSbVm10
https://www.youtube.com/watch?v=X0ehL55l8G8
https://www.youtube.com/watch?v=1o4G9VJAWdQ
See you soon.
24.03.2021r.
Witajcie! Wielkanoc już tuż tuż, więc dziś proponuję szybką powtórkę słownictwa oraz troszkę wspólnego śpiewania.
Temat: Happy Easter!!! – rozmawiamy o świętach wielkanocnych cz. 3
Słownictwo:
Easter /i:st?/ –Wielkanoc
Easter eggs /i:st? egz/ – pisanki
an Easter basket /i:st? ba:sk?t/ – koszyk wielkanocny
a lamb /læm/– baranek
a chick /??k/ – kurczątko
an Easter bunny /i:st? b?ni/ – króliczek
- Kochani najpierw powtarzamy słówka i dziś to Wy wybieracie swoją ulubioną metodę na ich powtórzenie.
2. Następnie słuchamy i śpiewamy piosenki, a jeśli usłyszymy znajome słowo wskazujemy je palcem na kartach obrazkowych.
https://www.youtube.com/watch?v=1pF7JpvUhcQ
https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc
https://www.youtube.com/watch?v=CzYplxl_RAc
https://www.youtube.com/watch?v=nZLIiq7B85g
3. Bardzo proszę aby karty rozłożyć na dywanie w formie koła. Zachęcamy aby dziecko biegało dookoła kart i w tym czasie włączamy muzykę. Kiedy muzyka przestanie grać, dziecko musi się zatrzymać na jednej z kart i nazwać to co znajduje się na obrazku.
4. Bardzo proszę aby na dywanie rozłożyć karty obrazkowe ale w pewnej odległości od siebie. Zadaniem dziecka będzie przeskoczyć obrazek, ale najpierw musi poprawnie nazwać przedstawiony na nim obrazek.
5. Możemy również pobawić się w „Wyścig kart”. Na jednym końcu stołu układamy nasze karty obrazkowe, a następnie przekładamy je do drugiego końca stołu. „Zwycięska” karta staje się zagadką dla naszego przedszkolaka.
See you on Monday,
Teacher Agnieszka
23.03.2021r.
Witajcie! Dziś również poćwiczymy słownictwo związane z Wielkanocą.
Temat: Happy Easter!!! – rozmawiamy o świętach wielkanocnych cz2.
Słownictwo:
Easter /i:st?/ –Wielkanoc
Easter eggs /i:st? egz/ – pisanki
an Easter basket /i:st? ba:sk?t/ – koszyk wielkanocny
a lamb /læm/– baranek
a chick /??k/ – kurczątko
an Easter bunny /i:st? b?ni/ – króliczek
- Moja propozycja na dziś to umieszczenie kart obrazkowych w różnych miejscach w domu. Następnie pytamy Where ia a chick/a lamb? A zadaniem dziecka jest podejście do odpowiedniego obrazka.
- Możemy wykorzystać również zabawę polegająca na pokazaniu dzieciom obrazka na zaledwie 1-2 s. Po tym krótkim czasie dzieci muszą odgadnąć co widziały na obrazku.
- Zachęcam do wspólnego posłuchania piosenek:
https://www.youtube.com/watch?v=1pF7JpvUhcQ
https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc
https://www.youtube.com/watch?v=nZLIiq7B85g
- A także do wspólnego oglądnięcia świątecznej „Świnki Peppy”
https://www.youtube.com/watch?v=PrNI1m5jBC4
https://www.youtube.com/watch?v=IS_LQNCleio
Have a nice day,
Teacher Agnieszka
22.03.2021r.
Witajcie! Już za kilka dni będziemy obchodzić Święta Wielkanocne, tak więc dziś nauczymy się jak te święta obchodzone są w Wielkiej Brytanii i poznamy związane z nimi słowa.
Temat: Happy Easter!!! – rozmawiamy o świętach wielkanocnych.
Słownictwo:
Easter /i:st?/ –Wielkanoc
Easter eggs /i:st? egz/ – pisanki
an Easter basket /i:st? ba:sk?t/ – koszyk wielkanocny
a lamb /læm/– baranek
a chick /??k/ – kurczątko
an Easter bunny /i:st? b?ni/ – króliczek
Na początek bardzo proszę o pobranie kart obrazkowych o tematyce wielkanocnej.
https://www.mes-english.com/flashcards/print-flashcards.php?file=easter_cards
- Zanim przystąpimy do prezentacji słownictwa rozmawiamy z dzieckiem o tym jak obchodzimy Wielkanoc w Polsce, następnie mówimy dziecku że Anglicy obchodzą te święta inaczej niż my. Odsyłam Państwa do strony internetowej, gdzie opisane są zwyczaje towarzyszące tymświętom.
https://okenglish.eu/wielkanoc-w-anglii-zwyczaje-i-slownictwo/
Uwaga rodzice – zanim wasze dziecko zacznie słuchać i oglądać piosenki lub filmiki, sprawdźcie ich treść!!! Niestety pojawia się coraz więcej stron, które teoretycznie są przeznaczone dla najmłodszych a w rzeczywistości emanują przemocą. Bardzo proszę o wcześniejsze sprawdzenie treści podanego linka.
- Jak zwykle prezentujemy dziecku nowe słownictwo za pomocą kart obrazkowych. . Prosimy aby dziecko powtórzyło po nas każde słowo, bądź wyrażenie. Czynność powtarzamy 2-3 razy.
- Następnie prosimy aby dziecko zamknęło oczy i chowamy jedną z kart za plecy. Prosimy aby dziecko otworzyło oczy i pytamy What’s missing? (której karty brakuje) a zadaniem dziecka jest podanie prawidłowego wyrażenia. Kiedy dziecko zaczyna radzić sobie lepiej można utrudnić zadanie poprzez zasłonięcie wszystkich kart i zgadnięcie po kolei ukrytych słów bądź wyrażeń.
- Moja kolejna propozycja to gra w butelkę, zamiast której możemy użyć również spinnera. Karty obrazkowe rozkładamy na stole, bądź dywanie, wprowadzamy butelkę, lub spinnera w ruch, a zagadką staje się wylosowany obrazek.
- Zachęcam do wspólnego posłuchania piosenek:
https://www.youtube.com/watch?v=1pF7JpvUhcQ
https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc
https://www.youtube.com/watch?v=nZLIiq7B85g
- Zachęcam aby w domu na kartce z bloku namalować dużą pisankę i ozdobić ją w dowolny sposób, dla tych bardziej wytrwałych można namalować więcej niż jedną pisankę.
See you,
Teacher Agnieszka