To takie proste!
Przedszkole Publiczne Nr 29 im. Marii Konopnickiej
Strona głowna  /  JĘZYK ANGIELSKI
JĘZYK ANGIELSKI


Witam

 

30.06.2020r.

 

KOCHANE PRZEDSZKOLAKI

 

Oto nadszedł czas zasłużonego odpoczynku po miesiącach wytężonej pracy. Wszystkim Wam życzę by nadchodzące wakacje były bezpieczne, radosne i

 

pełne niezapomnianych wrażeń. Korzystajcie z każdego słonecznego dnia i z każdej przeżytej przygody. Bawcie się wspaniale na złocistych plażach, w

 

górach czy nad jeziorami. Wierzę, że wkrótce wszyscy spotkamy się zdrowi, wypoczęci i w doskonałych humorach w nowym roku szkolnym.

 

Szczególnie trzymam kciuki za Was Starszaki, życzę samych piątek i szóstek oraz samych sukcesów w szkole, i już mocno trzymam za Was kciuki.

 

 

Good luck !!!

 

Teacher Agnieszka

 

 

 


25.06.2020r.

 

       Witajcie, dziś kolejna porcja słówek. Zapraszam serdecznie

 

Temat: Salon i sypialnia – poznajemy nazwy przedmiotów cz. 3

 

Słownictwo:

 

a clock /klok/ - zegar                                a window /łindou/ - okno

 

a sofa /soufa/ - sofa, kanapa                   a shelf /szelf/ - półka

 

an armchair /aamtszee/ - fotel

 

Wyrażenia:

 

It’s a clock/window/shelf…. – to jest..

 

It’s an armchair – to jest fotel

 

Is it a sofa/window…. – czy to jest…?

 

Is it an armchair? – czy to jest fotel?

 

 

Podaję linki, z których można pobrać karty obrazkowe:

 

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/flashcards-furniture.pdf

 

https://www.mes-english.com/flashcards/print-flashcards.php?file=bedroom_cards

 

  1. Na początek powtarzamy słownictwo z poprzednich zajęć. Wybieramy ulubioną metodę naszego dziecka .

 

 

  1. Z kart obrazkowych wybieramy te, które prezentują nowe słownictwo i przystępujemy do prezentacji. Mówimy It’s a sofa i wskazujemy kanapę, It’s an armchair i wskazujemy fotel. To samo robimy z pozostałymi kartami Prosimy aby dziecko powtórzyło po nas każde słowo, bądź wyrażenie. Czynność powtarzamy 2-3 razy.

 

 

  1. Prosimy aby dziecko zamknęło oczy i chowamy jedną z kart za plecy. Prosimy aby dziecko otworzyło oczy i pytamy What’s missing? (której karty brakuje) a zadaniem dziecka jest podanie prawidłowego wyrażenia.

 

 

 

  1. Przesyłam również linki do piosenek i zachęcam do wspólnego wysłuchania i pośpiewania:

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=tFBCeOYZFjw

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=L3nigtEU7rE

 

 

  1. Możemy wykorzystać również zabawę polegająca na pokazaniu dzieciom obrazka na zaledwie 1-2 s. Po tym krótkim czasie dzieci muszą odgadnąć co widziały na obrazku.

 

 

  1. Moja kolejna propozycja na dziś to zabawa w „krzesełka”. Proszę użyć krzeseł bądź taboretów, ustawić je w koło i na krzesełkach porozkładać karty obrazkowe. Prosimy dziecko aby podczas kiedy my będziemy puszczać muzykę, ono chodziło dookoła krzeseł. Kiedy ściszamy muzykę mówimy Sit down on the clock/armchair/shelp/…. A nasz przedszkolak zajmuje odpowiednie krzesełko. Można zwiększyć stopień trudności dokładając słówka z poprzedniej lekcji.

 

                    Have a nice day,

                Teacher Agnieszka

 

 


23.06.2020r.

 

       Kochani, dziś poznamy kolejne przedmioty, które znajdują się w salonie lub w sypialni. Zaczynamy.

 

Temat: Salon i sypialnia – poznajemy nazwy przedmiotów cz. 2

 

Słownictwo:

 

a wardrobe /woodroub/ - szafa        a lamp /lemp/ - lampa

 

a carpet /kaapit/ - dywan              a mirror /miroo/ - lustro

 

Wyrażenia:

 

It’s a wardrobe/mirror/lamp…. – to jest..

 

Is it a carpet/mirror…. – czy to jest…?

 

Podaję linki do stron, z których można pobrać karty obrazkowe:

 

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/flashcards-furniture.pdf

 

https://www.mes-english.com/flashcards/print-flashcards.php?file=bedroom_cards

 

  1. Na początek proponuję szybką powtórkę słownictwa z poprzednich zajęć. Wybieramy jedną ulubioną metodę naszego dziecka i przypominamy słówka.

 

 

  1. Z zestawu kart obrazkowych wybieramy te które prezentują dzisiejsze nowe słownictwo. Prezentujemy je dziecku i mówimy It’s  a carpet i wskazujemy dywan, It’s a wardrobe i wskazujemy szafę, To samo robimy z resztą kart. Prosimy aby dziecko powtórzyło po nas każde słowo, bądź wyrażenie. Czynność powtarzamy 2-3 razy.

 

  1. Proszę aby rodzic wylosował jedną z omawianych kart i trzymał ją nad głową, a następnie aby pytał dziecka  „Is it a mirror?” (na zdjęciu widoczne jest inna karta), dziecko odpowiada NO. Jeśli rodzic zgadnie jaki przedmiot przedstawiony jest na obrazku, wtedy dziecko odpowiada YES. Zabawę rozpoczyna rodzic ale po odgadnięciu zagadki można zamienić się rolami.

 

 

  1. Możemy również pobawić się w „Wyścig kart”. Na jednym końcu stołu układamy nasze karty obrazkowe, a następnie przekładamy je do drugiego końca stołu. „Zwycięska” karta staje się zagadką dla naszego przedszkolaka.

 

  1. Następnie prosimy aby dziecko zamknęło oczy i chowamy jedną z kart za plecy. Prosimy aby dziecko otworzyło oczy i pytamy What’s missing? (której karty brakuje) a zadaniem dziecka jest podanie prawidłowego wyrażenia. Kiedy dziecko zaczyna radzić sobie lepiej można utrudnić zadanie poprzez zasłonięcie wszystkich kart i zgadnięcie po kolei ukrytych słów bądź wyrażeń.

 

  1. Przesyłam również linki do piosenek i zachęcam do wspólnego wysłuchania i pośpiewania:

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=tFBCeOYZFjw

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=L3nigtEU7rE

 

 

          Have a nice day,

         Teacher Agnieszka

 


18.06.2020r.

 

       Kochani, dziś poznamy przedmioty, które znajdują się w salonie lub w sypialni. Mam nadzieję że jesteście gotowi.

 

Temat: Salon i sypialnia – poznajemy nazwy przedmiotów.

 

Słownictwo:

 

a bed /bed/ - łóżko                    a pillow /pilou/ - poduszka

 

a blanket /blankit/ - koc        a bookcase /bukkeis/ - regał na książki

 

a dresser /dresee/ - kredens

 

Wyrażenia:

 

It’s a bed/pillow/blanket…. – to jest..

 

Is it a dresser/blanket…. – czy to jest…?

 

Podaję linki do stron, z których można pobrać karty obrazkowe:

 

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/flashcards-furniture.pdf

 

https://www.mes-english.com/flashcards/print-flashcards.php?file=bedroom_cards

 

  1. Na początek powtórka słownictwa związanego z wyposażeniem łazienki. Wybieramy sześć kart obrazkowych, które naszym zdaniem były najtrudniejsze dla naszego dziecka. Pokazujemy je a następnie mieszamy na stole. Prosimy aby dziecko wylosowało obrazek i nazwało to co się na nim znajduje.

 

 

  1. Następnie przystępujemy do prezentacji nowego słownictwa za pomocą kart obrazkowych. Mówimy It’s a bed i wskazujemy lóżko, It’s a blanket i wskazujemy na koc. To samo robimy z pozostałymi kartami Prosimy aby dziecko powtórzyło po nas każde słowo, bądź wyrażenie. Czynność powtarzamy 2-3 razy.

 

 

  1. Prosimy aby dziecko zamknęło oczy i chowamy jedną z kart za plecy. Prosimy aby dziecko otworzyło oczy i pytamy What’s missing? (której karty brakuje) a zadaniem dziecka jest podanie prawidłowego wyrażenia.

 

  1. Przygotowujemy kartonik takiej samej wielkości jak nasze karty obrazkowe z wyciętym kółkiem. Po przyłożeniu kartonika do danej karty dziecko będzie widziało zaledwie fragment obrazka. Zadanie dziecka polega na odgadnięciu co ukryło się na obrazku pod kartonikiem.

 

 

  1. Kolejna propozycja gry to rozłożenie kart obrazkowych na dywanie, bądź na stole. Do pomocy można użyć butelki i jak w popularnej grze wprowadzić ją w ruch obrotowy a zadaniem dziecka jest nazwać wskazaną przez butelkę kartę. Butelkę można zastąpić spinnerem, trzeba jednak pamiętać o tym aby na jednym ramieniu spinnera umieścić naklejkę, tak aby to ona wskazała obrazek.

 

 

                    See you soon,

                  Teacher Agnieszka

 

 

 


9.06.2020r.

 

Serdecznie was witam i mam nadzieję że jesteście gotowi na dzisiejsze spotkanie.

 

Temat: Łazienka i to co się w niej znajduje cz.2

 

Słownictwo:

 

a shower /szauee/ - prysznic           a soap /soup/ - mydło

       

a toilet /toilit/ - toaleta          a laundry basket /londri basskit/ - kosz na pranie

 

a toilet paper /toilit peipee/ - papier toaletowy

 

Wyrażenia:

 

It’s a soap/toilet/laundry basket…. – to jest..

 

Is it a shower/soap…. – czy to jest…?

 

Podaję link do kart obrazkowych. Jeśli już zostały pobrane nie trzeba robić tego ponownie.

 

https://www.mes-english.com/flashcards/print-flashcards.php?file=bathroom_flash

 

  1. Na początek powtórka słownictwa z poprzednich zajęć. Możemy wykorzystać również zabawę polegająca na pokazaniu dzieciom obrazka na zaledwie 1-2 s. Po tym krótkim czasie dzieci muszą odgadnąć co widziały na obrazku.

 

 

  1. Z zestawu kart obrazkowych wybieramy te które prezentują dzisiejsze nowe słownictwo. Prezentujemy je dziecku i mówimy It’s  a shower i wskazujemy prysznic, It’s a soap i wskazujemy mydło, To samo robimy z resztą kart. Prosimy aby dziecko powtórzyło po nas każde słowo, bądź wyrażenie. Czynność powtarzamy 2-3 razy.

 

 

  1. Następnie prosimy aby dziecko zamknęło oczy i chowamy jedną z kart za plecy. Prosimy aby dziecko otworzyło oczy i pytamy What’s missing? (której karty brakuje) a zadaniem dziecka jest podanie prawidłowego wyrażenia.

 

 

  1. Kolejna propozycja na dziś: Bardzo proszę aby na dywanie rozłożyć karty obrazkowe ale w pewnej odległości od siebie. Zadaniem dziecka będzie przeskoczyć obrazek, ale najpierw musi poprawnie nazwać przedstawiony na nim kształt.

 

 

  1. Możemy również pobawić się w „Wyścig kart”. Na jednym końcu stołu układamy nasze karty obrazkowe, a następnie przekładamy je do drugiego końca stołu. „Zwycięska” karta staje się zagadką dla naszego przedszkolaka.

 

  1. Na koniec zabawa w mumię. Bierzemy rolkę papieru toaletowego  i obwijamy nim naszego przedszkolaka, tak aby został mumią.  Miłej zabawy.

 

                Have a nice day,

                 Teacher Agnieszka

 

 

 


4.06.2020r.

 

       Serdecznie was witam i mam nadzieję że jesteście gotowi na dzisiejsze spotkanie.

 

 

Temat: Łazienka i to co się w niej znajduje.

 

 

Słownictwo:

 

a bath /baaf/ - wanna                                 a comb /kaum/ - grzebień

 

a brush /brasz/ - szczotka do włosów         a towel /tauel/ - ręcznik

 

              a toothbrush /tuufbrasz/ - szczoteczka do zębów

 

Wyrażenia:

 

It’s a bath/towel/comb…. – to jest..

 

Is it a bath/brush…. – czy to jest…?

 

Na poprzednich zajęciach podawałam linki do stron z kartami obrazkowymi. Na wszelki wypadek podaję  je jeszcze raz.

 

https://www.mes-english.com/flashcards/print-flashcards.php?file=bathroom_flash

 

  1. Na początek proponuję szybką powtórkę słownictwa z poprzednich zajęć. Wybieramy jedną ulubioną metodę naszego dziecka i przypominamy słówka.

 

 

  1. Z zestawu kart obrazkowych wybieramy te które prezentują dzisiejsze nowe słownictwo. Prezentujemy je dziecku i mówimy It’s  a comb i wskazujemy grzebień, It’s a towel i wskazujemy ręcznik, To samo robimy z resztą kart. Prosimy aby dziecko powtórzyło po nas każde słowo, bądź wyrażenie. Czynność powtarzamy 2-3 razy.

 

 

  1. Bardzo proszę aby rodzic wylosował jedną z omawianych kart i trzymał ją nad głową, a następnie aby pytał dziecka  „Is it a towel?” (na zdjęciu widoczne jest inna karta), dziecko odpowiada NO. Jeśli rodzic zgadnie jaki przedmiot przedstawiony jest na obrazku, wtedy dziecko odpowiada YES. Zabawę rozpoczyna rodzic ale po odgadnięciu zagadki można zamienić się rolami.

 

 

  1. Przygotowujemy kartonik takiej samej wielkości jak nasze karty obrazkowe z wyciętym kółkiem. Po przyłożeniu kartonika do danej karty dziecko będzie widziało zaledwie fragment obrazka. Zadanie dziecka polega na odgadnięciu co ukryło się na obrazku pod kartonikiem.

 

 

  1. Możemy wykorzystać również zabawę polegająca na pokazaniu dzieciom obrazka na zaledwie 1-2 s. Po tym krótkim czasie dzieci muszą odgadnąć co widziały na obrazku.

 

 

  1. Na koniec proponuje wycieczkę do łazienki i ćwiczenia utrwalające poznane słownictwo na prawdziwych przedmiotach. Np. rodzic mówi Show me a comb, a dziecko wskazuje grzebień, Show me a towel, a dziecko wskazuje ręcznik itd.

 

 

              Have a nice day,

             Teacher Agnieszka

 

 


2.06.2020r.

 

       Witajcie przedszkolaki, dziś poznamy kolejne słówka. Zapraszam.

 

 

Temat: Kuchnia i to co jeszcze można w niej znaleźć.

 

Słownictwo:

 

a chair / tszee/ - krzesło         a fridge /fridż/ - lodówka

 

a table /tejbl/ - stół                 a cupboard  /cabed/ - szafka kuchenna

 

an oven /awen/ - piekarnik

 

Wyrażenia:

 

It’s a table/chair/fridge/cupboard… - to jest

 

It’s an oven – to jest piekarnik

 

Is it a table/fridge/..? – czy to jest

 

Is it an oven? – czy to jest piekarnik?

 

 

Na początek jak zwykle poproszę o pobranie oraz wydrukowanie kart obrazkowych. Dziś podam Państwu kilka stron, ponieważ przez kolejne zajęcia będziemy poznawać co znajduje się w poszczególnych pomieszczeniach w domu. Niestety nie ma gotowego zestawu z wszystkich tych kart, które ja posiadam więc musimy je wymieszać z różnych źródeł.

 

https://www.mes-english.com/flashcards/print-flashcards.php?file=bathroom_flash

 

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/flashcards-furniture.pdf

 

https://www.mes-english.com/flashcards/print-flashcards.php?file=bedroom_cards

 

 

  1. Najpierw prezentujemy nowe słownictwo za pomocą kart obrazkowych. Mówimy It’s  a fridge i wskazujemy lodówkę, It’s a table i wskazujemy stół, It’s an oven i wskazujemy piekarnik. To samo robimy z resztą kart. Prosimy aby dziecko powtórzyło po nas każde słowo, bądź wyrażenie. Czynność powtarzamy 2-3 razy.

 

 

  1. Następnie prosimy aby dziecko zamknęło oczy i chowamy jedną z kart za plecy. Prosimy aby dziecko otworzyło oczy i pytamy What’s missing? (której karty brakuje) a zadaniem dziecka jest podanie prawidłowego wyrażenia.

 

 

 

  1. Możemy również zrobić „kuchenną wycieczkę” i poprosić aby dziecko podeszło do wskazanego przez Nas przedmiotu. Np. Go to the fridge, Go to the chair . Możemy zamieniać się z dzieckiem kolejnością.

 

 

  1. Moja kolejna propozycja zabawy to rozłożenie kart na dywanie ale w pewnej odległości od siebie. Prosimy aby dziecko przeskoczyło obrazek ale tylko wtedy gdy poprawnie odpowie co się na nim znajduje. Na początku sugeruję aby trochę pomóc dziecku a jeśli uda się mu pokonać „tor przeszkód” bez błędu nagrodzić go naklejką bądź pieczątką J

 

 

  1. Możemy również pobawić się w „Wyścig kart”. Na jednym końcu stołu układamy nasze karty obrazkowe, a następnie przekładamy je do drugiego końca stołu. „Zwycięska” karta staje się zagadką dla naszego przedszkolaka.

 

                         See you soon,

                        Teacher Agnieszka

 

 


 

1.06.2020r.

 

Kochane Dzieci, z okazji Dnia Dziecka,

 

Życzę Wam wielu pięknych i szczęśliwych chwil.

 

Dużo miłości, beztroskiej zabawy, spełnienia najskrytszych marzeń

 

I samych ciekawych przygód.

 

Obyście nigdy nie utraciły swej dziecięcej fantazji i pogodności bo

 

„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat”

 

Janusz Korczak

 

                          Have a nie day,

                       Teacher Agnieszka

 


28.05.2020r.

 

       Witajcie Kochani, mam nadzieję że jesteście gotowi, zaczynamy kolejne zajęcia.

 

Temat: Poznajemy nazwy przyborów kuchennych- powtarzamy i utrwalamy poznane słownictwo.

 

Słownictwo:

 

 a knife /naif/ - nóż           a fork /fook/ - widelec

 

a spoon / spuun/ - łyżka        a cup /kap/ - filiżanka

 

a plate /pleit/ - talerz          a glass /glaas/ - szklanka

 

a bowl /boul/ - miska

 

Wyrażenia:

 

It’s a knife/glass/spoon/bowl… - to jest

 

Is it a fork/knife/plate..? – czy to jest

 

  1. Za pomocą kart obrazkowych przypominamy wszystkie słówka. Prosimy aby dziecko dotknęło karty przedstawiającej odpowiednie słowo np. Touch a fork, please/Touch a Glass, please. Następnie prosimy aby dziecko zamknęło oczy i chowamy jedną z kart za plecy. Prosimy aby dziecko otworzyło oczy i pytamy What’s missing? (której karty brakuje) a zadaniem dziecka jest podanie prawidłowego wyrażenia. Kiedy dziecko zaczyna radzić sobie lepiej można utrudnić zadanie poprzez zasłonięcie wszystkich kart i zgadnięcie po kolei ukrytych słów bądź wyrażeń.

 

 

  1. Przygotowujemy kartonik takiej samej wielkości jak nasze karty obrazkowe z wyciętym kółkiem. Po przyłożeniu kartonika do danej karty dziecko będzie widziało zaledwie fragment obrazka. Zadanie dziecka polega na odgadnięciu co ukryło się na obrazku pod kartonikiem.

 

 

  1. Na kostce do gry umieszczamy kształty i podajemy dziecku , aby ją poturlało. Zadaniem dziecka jest nazwać kształt, który zostanie wylosowany przez kostkę. Możemy zamieniać się kolejką z dzieckiem co na pewno uatrakcyjni zabawę.

 

 

 

  1. Moja kolejna propozycja to umieszczenie kart obrazkowych w różnych miejscach w domu. Następnie pytamy Where is a plate/fork/spoon? A zadaniem dziecka jest podejście do odpowiedniego obrazka.

 

 

  1. Zachęcam do oglądnięcia i wysłuchania piosenek:

 

https://www.youtube.com/watch?v=kKZ2_mraU4Y

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=BGxWdRSe9NQ

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=CdEIazDYVvE

 

 

Uwaga rodzice – zanim wasze dziecko zacznie słuchać i oglądać piosenki lub filmiki, sprawdźcie ich treść!!! Niestety pojawia się coraz więcej stron, które teoretycznie są przeznaczone dla najmłodszych a w rzeczywistości emanują przemocą. Bardzo proszę o wcześniejsze sprawdzenie treści podanego linka.

 

                                Seee you soon,

                               Teacher Agnieszka

 

 


26.05.2020r.

 

       Witajcie Przedszkolaki, dziś obchodzimy Dzień Mamy. To jedno z najpiękniejszych świąt, wiadomo że z mamą wszystko jest najlepsze. Zaczynamy!

 

Temat: Mother’s Day – Świętujemy Dzień Matki.

 

Słownictwo:

 

a kiss /kis/ - buziak, całus              to hug /hag/ - ściskać, przytulać

 

a flower /flauee/ - kwiat        a gift /gift/ - podarunek, prezent

 

Wyrażenia:

 

I love you mummy– Kocham Cię mamusiu

 

Happy Mother’s Day –Wszystkiego najlepszego z okazji Dnia Matki

 

 

 

Wiersz:

 

Mummy, Mummy I love you,

 

Yes I, Yes I, Yes I do.

 

I’m so glad that you’re mine,

 

I will love you all my life.

 

Mummy, Mummy I love you,

 

Yes I, Yes I, Yes I do.

 

Podaję link z którego można pobrać karty obrazkowe:

 

https://www.fullofideas.pl/2015/04/my-top-3-mothers-day-ideas/

 

 

  1. Za pomocą kart obrazkowych przystępujemy do prezentacji nowego słownictwa. Zachęcamy aby dziecko powtórzyło po nas każde słowo. Czynność powtarzamy 2-3 razy.

 

 

  1. Prosimy aby dziecko zamknęło oczy i chowamy jedną z kart za plecy. Prosimy aby dziecko otworzyło oczy i pytamy What’s missing? (której karty brakuje) a zadaniem dziecka jest podanie prawidłowego wyrażenia.

 

  1. Przygotowujemy kartonik takiej samej wielkości jak nasze karty obrazkowe z wyciętym kółkiem. Po przyłożeniu kartonika do danej karty dziecko będzie widziało zaledwie fragment obrazka. Zadanie dziecka polega na odgadnięciu co ukryło się na obrazku pod kartonikiem.

 

  1. Następnie przystępujemy do nauki wierszyka. Powtarzamy każdy wers, a dodatkowo możemy pokazywać niektóre gesty np. Mummy, mummy – wskazujemy na mamę, I love you – rysujemy w powietrzu serce, a następnie wskazujemy palcami w stronę mamy. Yes I, Yes I, Yes I do – kiwamy głową na znak Tak. Czynność powtarzamy kilka razy.

 

  1. Zachęcam do wspólnego wysłuchania piosenek:

 

  1.  

https://www.youtube.com/watch?v=A014gTIAeng

 

https://www.youtube.com/watch?v=0qux1uEV4yw

 

https://www.youtube.com/watch?v=RQ-h6WCVm6Q

 

https://www.youtube.com/watch?v=lqdFW6EvbxI

 

https://www.youtube.com/watch?v=BP7BYcAzP6o

 

 

  1. Bardzo proszę wykonajcie dla Swoich Mam piękną laurkę.

 

                       Have a nice day,

                   Teacher Agnieszka

 

 


21.05.2020r.

 

       Witajcie Kochani, zaczynamy kolejne zajęcia.

 

 

Temat: Poznajemy nazwy przyborów kuchennych cz. 2

 

Słownictwo:

 

 A knife /naif/ - nóż

 

A fork /fook/ - widelec

 

A spoon / spuun/ - łyżka

 

 

Wyrażenia:

 

It’s a knife/fork/spoon… - to jest

 

Is it a fork/knife/spoon..? – czy to jest

 

  1. Po pierwsze sugeruje powtórkę słownictwa z poprzednich zajęć. Rozkładamy na stole lub dywanie obrazki i prosimy dziecko Touch  a plate/touch a cup/ touch  a  bowl, a zadaniem dziecka jest dotknięcie odpowiedniego obrazka.

 

 

  1. Przystępujemy do prezentacji nowego słownictwa za pomocą kart obrazkowych. Prosimy aby dziecko powtórzyło po nas każde słowo, bądź wyrażenie. Czynność powtarzamy 2-3 razy.

 

 

 

  1. W kolejnej zabawie zamiast kart obrazkowych można użyć prawdziwych sztućców, jednak trzeba pamiętać aby  zwrócić szczególną uwagę na bezpieczeństwo dziecka. Układamy na stole w formie trójkąta widelec, łyżkę i nóż (do masła). W środku umieszczamy spinnera, na którego jednym ramieniu przyklejamy naklejkę, która będzie wskazywała wylosowany przedmiot. Wprowadzamy go w ruch, a zadaniem dziecka jest nazwanie wylosowanego przedmiotu. Można zamieniać się kolejnością.

 

  1.  Moją kolejną propozycją będzie malowanie na plecach dziecka danego słowa bądź wyrażenia, a dziecko musi odgadnąć o które słowo chodzi.

 

 

  1. Bardzo proszę aby zakryć oczy dziecka chustą, bądź apaszką i dać mu do ręki widelec lub łyżkę, a ono na podstawie zmysłu dotyku musi rozpoznać co to za przedmiot i nazwać go w języku angielskim.

 

 

  1. Zachęcam do oglądnięcia i wysłuchania piosenek:

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=kKZ2_mraU4Y

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=BGxWdRSe9NQ

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=CdEIazDYVvE

 

 

  1. Zachęcam aby podczas wspólnego obiadu czy też kolacji, wracać do poznanych słówek.  Np. bierzemy do ręki łyżkę i pytamy dziecko Is it a fork? A dziecko odpowiada No.  Is it a spoon? Na co dziecko odpowiada Yes.

 

                    Best wishes,

                   Teacher Agnieszka

 


19.05.2020r.

 

       Witajcie Kochane Przedszkolaki, dziś kolejna porcja słówek. Bardzo za Wami tęsknię i już nie mogę się doczekać kiedy spotkamy się na wspólnych zajęciach.

 

Temat: Poznajemy nazwy przyborów kuchennych.

 

Słownictwo:

 

a cup /kap/ - filiżanka

 

a plate /pleit/ - talerz

 

a glass /glaas/ - szklanka

 

a bowl /boul/ - miska

 

 

Wyrażenia:

 

It’s a cup/plate/glass… - to jest

 

Is it a cup/plate/glass..? – czy to jest

 

Na początek bardzo proszę  o pobranie kart obrazkowych ze strony, do której link znajduje się poniżej:

 

https://esl-kids.com/pdf/dinnerset/small-dinnerset.pdf

 

  1. Prezentujemy nowe słownictwo za pomocą kart obrazkowych. Mówimy It’s a cup i wskazujemy na filiżankę, It’s a plate i wskazujemy na talerz. Podobnie robimy z pozostałymi słówkami. Prosimy aby dziecko powtórzyło po nas każde słowo, bądź wyrażenie. Czynność powtarzamy 2-3 razy.

 

  1. Następnie prosimy aby dziecko zamknęło oczy i chowamy jedną z kart za plecy. Prosimy aby dziecko otworzyło oczy i pytamy What’s missing? (której karty brakuje) a zadaniem dziecka jest podanie prawidłowego wyrażenia. Kiedy dziecko zaczyna radzić sobie lepiej można utrudnić zadanie poprzez zasłonięcie wszystkich kart i zgadnięcie po kolei ukrytych słów.

 

 

  1. Bardzo proszę aby rodzic wylosował jedną z omawianych kart i trzymał ją nad głową, a następnie aby pytał dziecka  „Is it a cup?” (na zdjęciu widoczne jest inna karta), dziecko odpowiada NO. Kiedy rodzic zgadnie jaki przedmiot przedstawiony jest na obrazku, wtedy dziecko odpowiada YES. Zabawę rozpoczyna rodzic ale po odgadnięciu zagadki można zamienić się rolami.

 

 

  1. Kolejną  propozycją będzie malowanie na plecach dziecka danego słowa bądź wyrażenia, a dziecko musi odgadnąć o które słowo chodzi.

 

  1. W celu utrwalenia słownictwa bardzo proszę o podwójne wydrukowanie kart obrazkowych, będą one potrzebne do gry Memory (pamięć).

 

 

  1. Zachęcam aby ćwiczyć słownictwo poprzez ulubioną metodę swojego dziecka. Myślę że Rodzice wiedzą, która z nich jest dla ich dziecka szczególnie atrakcyjna. Życzę zdrowia i pozdrawiam.

 

                            Best wishes,

                          Teacher Agnieszka

 

 

 


14.05.2020r.

 

Witajcie Kochani, dziś chciałabym abyśmy utrwalili słownictwo o pomieszczeniach. Zaczynamy!!!

 

Temat: Poznajemy nazwy pomieszczeń cz.4 – utrwalamy poznane słownictwo.

 

Słownictwo:

bedroom /bedrum/ - sypialnia, pokój      kitchen /kyczyn/ - kuchnia

 

garden / gaadyn/ - ogród              garage /garydż/ - garaż

 

bathroom /bafrum/ - łazienka          living room /lywing rum/ - salon, pokój dzienny

 

dining room /dajning rum/ - jadalnia   hall /hol/ - korytarz

 

Wyrażenia:

 

Where we are? – gdzie jesteśmy?

 

We are in the… (bedroom/kitchen/living room/garage) – jesteśmy w ….

 

Is it a.. (bedroom/kitchen/bathroom/garage) – czy to jest…?

 

 

  1. Na dobry początek wspólnie zaśpiewajmy piosenki:

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=1lqZmMu5wkk

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=JlKANbZ7Vpg

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=nfBsIA5Lr0U

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=CNJF0Rs1mHE

 

 

  1. Moja kolejna propozycja na dziś to gra „Magiczne pudełko”. Nasze karty obrazkowe wkładamy do pudełka, ale zanim to zrobimy powtarzamy z dzieckiem każde słowo. Po umieszczeniu wszystkich obrazków w środku, zachęcamy dziecko aby włożyło rękę do pudełka i wylosowało obrazek, a następnie nazwało go w języku angielskim. Za każdą prawidłową odpowiedź można nagrodzić dziecko pieczątką lub naklejką

 

  1. A może zabawa w butelkę? Można oczywiście zastąpić ją spinnerem. Karty obrazkowe rozkładamy na stole, bądź dywanie, wprowadzamy butelkę, lub spinnera w ruch, a zagadką staje się wylosowany obrazek.

 

  1. Podaję również link do interaktywnej gry memory.

 

 

https://matchthememory.com/dollhouse

 

 

  1. Bardzo proszę aby karty rozłożyć na dywanie w formie koła. Zachęcamy aby dziecko biegało dookoła kart i w tym czasie włączamy muzykę. Kiedy muzyka przestanie grać, dziecko musi się zatrzymać na jednej z kart i nazwać pokazane na niej pomieszczenie.

 

Życzę miłej zabawy oraz przesyłam moc uścisków,

 

Teacher Agnieszka

 

 


12.05.2020r.

 

       Witajcie Przedszkolaki!!! Dziś utrwalimy poznane słówka. Gotowi?

 

Temat: Poznajemy nazwy pomieszczeń cz. 3

 

Słownictwo:

 

bedroom /bedrum/ - sypialnia, pokój      kitchen /kyczyn/ - kuchnia

 

garden / gaadyn/ - ogród                      garage /garydż/ - garaż

 

bathroom /bafrum/ - łazienka                living room /lywing rum/ - salon, pokój dzienny

 

dining room /dajning rum/ - jadalnia       hall /hol/ - korytarz

 

 

Wyrażenia:

 

Where we are? – gdzie jesteśmy?

 

We are in the… (bedroom/kitchen/living room/garage) – jesteśmy w ….

 

Is it a.. (bedroom/kitchen/bathroom/garage) – czy to jest…?

 

  1. Za pomocą kart obrazkowych przypominamy wszystkie słówka. Prosimy aby dziecko wskazało kartę przedstawiającą odpowiednie słowo np. Show me a living room . Następnie prosimy aby dziecko zamknęło oczy i chowamy jedną z kart za plecy. Prosimy aby dziecko otworzyło oczy i pytamy What’s missing? (której karty brakuje) a zadaniem dziecka jest podanie prawidłowego wyrażenia. Kiedy dziecko zaczyna radzić sobie lepiej można utrudnić zadanie poprzez zasłonięcie wszystkich kart i zgadnięcie po kolei ukrytych słów bądź wyrażeń.

 

  1. Następnie wykorzystujemy zabawę polegająca na pokazaniu dzieciom obrazka na zaledwie 1-2 s. Po tym krótkim czasie dzieci muszą odgadnąć co widziały na obrazku.

 

 

 

  1. W kolejnej zabawie proszę użyć krzeseł bądź taboretów, ustawić je w koło i porozkładać na nich karty obrazkowe. Prosimy dziecko aby podczas kiedy my będziemy puszczać muzykę, ono chodziło dookoła krzeseł. Kiedy ściszamy muzykę mówimy Sit down on the kitchen/the bathroom/the garden. A nasz przedszkolak zajmuje odpowiednie krzesełko. Możemy zmieniać kolejność zabawy. Raz siada dziecko , kolejny raz rodzic.

 

 

  1. Zachęcam również do wspólnego wysłuchania i zaśpiewanie piosenek:

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=1lqZmMu5wkk

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=JlKANbZ7Vpg

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=nfBsIA5Lr0U

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=CNJF0Rs1mHE

 

 

 

  1. Podaję również link do interaktywnej gry memory.

 

https://matchthememory.com/dollhouse

 

 

  1. Ostatnie ćwiczenie na dziś to wycieczka po domu i wspólne nazywanie znajdujących się w nim pomieszczeń.

 

 

                    See you soon,

                 Teacher Agnieszka

 

 


07.05.2020r.

 

       Witajcie Przedszkolaki!!! Dziś poznamy nazwy kolejnych pomieszczeń, które znajdują się w domu. Zapraszam serdecznie.

 

Temat: Poznajemy nazwy pomieszczeń cz. 2

 

Słownictwo:

 

bedroom /bedrum/ - sypialnia, pokój

kitchen /kyczyn/ - kuchnia

garden / gaadyn/ - ogród

garage /garydż/ - garaż

 

Wyrażenia:

 

Where we are? – gdzie jesteśmy?

We are in the… (bedroom/kitchen/garden/garage) – jesteśmy w ….

Is it a.. (bedroom/kitchen/garden/garage) – czy to jest…?

 

  1. Po pierwsze sugeruje powtórkę słownictwa z poprzednich zajęć. Rozkładamy na stole lub dywanie obrazki i prosimy: Show me a living room/a dining room/ a bathroom/a hall, a zadaniem dziecka jest wskazanie odpowiedniego obrazka.

 

 

  1. Następnie przystępujemy do prezentacji nowego słownictwa za pomocą kart obrazkowych. Prosimy aby dziecko powtórzyło po nas każde słowo, bądź wyrażenie. Czynność powtarzamy 2-3 razy.

 

 

  1. Następnie prosimy aby dziecko zamknęło oczy i chowamy jedną z kart za plecy. Prosimy aby dziecko otworzyło oczy i pytamy What’s missing? (której karty brakuje) a zadaniem dziecka jest podanie nazwy brakującego pomieszczenia.

 

 

  1. Bardzo proszę aby rodzic wylosował jedną z omawianych kart i trzymał ją nad głową, a następnie aby zapytał   Is it a kitchen? (na zdjęciu widoczne jest inna karta), dziecko odpowiada NO. Kiedy rodzic zgadnie jakie pomieszczenie przedstawione jest na obrazku, wtedy dziecko odpowiada YES. Zabawę rozpoczyna rodzic ale po odgadnięciu zagadki można zamienić się rolami.

 

 

  1. Zachęcam również do wspólnego wysłuchania i zaśpiewanie piosenek:

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=1lqZmMu5wkk

 

https://www.youtube.com/watch?v=JlKANbZ7Vpg

 

https://www.youtube.com/watch?v=nfBsIA5Lr0U

 

https://www.youtube.com/watch?v=CNJF0Rs1mHE

 

 

  1. Podaję również link do interaktywnej gry memory:

 

https://matchthememory.com/dollhouse

 

  1. Na koniec przesyłam wam kolorowanki. Pamiętajcie aby podczas kolorowania użyć jak najwięcej kolorów oraz aby kredki „nie wychodziły” za linie.

 

                     Have a nice day,

                   Teacher Agnieszka

 

 


 

05.05.2020r.

 

       Witajcie Moi Mili. Dziś poznamy nazwy pomieszczeń, które znajdują się w domu. Zapraszam serdecznie.

 

 

Temat: Poznajemy nazwy pomieszczeń cz. 1

 

 

Słownictwo:

 

bathroom /bafrum/ - łazienka

living room /liwing rum/ - salon, pokój dzienny

dining room /dajning rum/ - jadalnia

hall /hol/ - korytarz

Wyrażenia:

Where we are? – gdzie jesteśmy?

We are in the… (living room/bathroom/dining room/hall) – jesteśmy w ….

 

 

Zanim zaczniemy bardzo proszę o skopiowanie linka i pobranie kart obrazkowych, prezentujących nowe słownictwo.

 

 

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/flashcards-home.pdf

 

 

  1. Najpierw prezentujemy nowe słownictwo za pomocą kart obrazkowych. Prosimy aby dziecko powtórzyło po nas każde słowo, bądź wyrażenie. Czynność powtarzamy 2-3 razy.

 

 

  1. Następnie prosimy aby dziecko zamknęło oczy i chowamy jedną z kart za plecy. Prosimy aby dziecko otworzyło oczy i pytamy What’s missing? (której karty brakuje) a zadaniem dziecka jest podanie prawidłowego wyrażenia. Kiedy dziecko zaczyna radzić sobie lepiej można utrudnić zadanie poprzez zasłonięcie wszystkich kart i zgadnięcie po kolei ukrytych słów.

 

 

  1. Zachęcam aby  wykorzystać również zabawę polegająca na pokazaniu dzieciom obrazka na zaledwie 1-2 s. Po tym krótkim czasie dzieci muszą odgadnąć co widziały na obrazku.

 

 

  1.  A teraz czas na wycieczkę po domu, lub mieszkaniu. Zabieramy karty i wchodząc do salonu, jadalni lub łazienki pytamy Where are we? Zadaniem dziecka będzie prawidłowo nazwać pomieszczenie.

 

 

  1. Podaję również link do piosenek:

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=1lqZmMu5wkk

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=JlKANbZ7Vpg

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=nfBsIA5Lr0U

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=CNJF0Rs1mHE

 

 

 

  1. Podaję również link do interaktywnej gry memory:

 

 

https://matchthememory.com/dollhouse

 

 

  1. Na koniec proponuję grę w talerze. Najlepiej gdyby każdy miał inny kolor. Proszę ukryć pod nimi karty obrazkowe. Poprosić dziecko aby wybrało jeden. Podnieść go, a dziecko nazywa znajdujące się na karcie obrazkowej pomieszczenie. Dla urozmaicenia można przestawiać talerze, w różnej kolejności.

 

                                  See you soon,

                               Teacher Agnieszka

 


30.04.2020r.

 

Moje kochane przedszkolaki, dziś kolejne spotkanie z różnymi kształtami. Życzę Wam dużo zdrówka i sił na cały długi weekend.

 

Temat: Utrwalamy poznane nazwy kształtów cz.2

 

Słownictwo:

 

a heart /ha:t/serce                             a circle /sirkl/ - koło

a rectangle /rektangl/prostokąt        a triangle /trajangl/ - trójkąt

a star /sta:/ - gwiazda                            a square / skwe/ - kwadrat

 

Wyrażenia:

What is this? – co to jest

It’s a heart/ a triangle/…. - to jest…

What is your favourite shape? – jaki jest Twój ulubiony kształt?

It’s big /Its big/ - ta jest duża

It’s small /Its smol/ - ta jest mała

 

  1. Na początek powtarzamy wszystkie poznane słówka. Można wybrać dowolną, ulubioną przez dziecko metodę. Ja proponuję najpierw pokazać wszystkie karty obrazkowe a następnie odwrócić je obrazkiem w dół i poprosić dziecko aby po kolei odgadło, który kształt znajduje się na kolejnej karcie.

 

 

  1. Kolejną formą powtórzenia słownictwa będzie oczywiście wysłuchanie oraz wspólne zaśpiewanie piosenek:

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=VGDiUaku3bQ

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=cGWBTDA_C14

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=zDYOFC-ec78

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=iMtGFOFX6wo

 

  1. Kolejna propozycja na dziś to układanie i nazywanie kształtów z … patyczków do uszu. W tej zabawie można budować zarówno małe jak i duże figury i poprosić dziecko aby wskazało, która figura: It’s big. (ta jest duża), It’s small. (ta jest mała).

 

 

  1. Bardzo proszę o wydrukowanie karty pracy ze strony:

 

 

https://www.fullofideas.pl/2015/09/word-search-w-wersji-dla-przedszkolakow/

 

 

Jest to wykreślanka obrazkowa z różnymi kształtami. Zanim jednak dziecko przystąpi do wyszukiwania odpowiednich sekwencji, sugeruję aby w pierwszej kolejności rodzic powiedział np. Show me a triangle, a dziecko wskazuje trójkąt, Show me a star, dziecko wskazuje gwiazdę itp.

 

 

  1. Moja ostatnia propozycja na dziś to rysowanie i nazywanie kształtów w mące. Wystarczy wsypać trochę mąki na  duży talerz, bądź blaszkę do pieczenia (wersja z blaszką zapewnia mniej bałaganu J ), a następnie zachęcenie dziecka aby paluszkami „rysowało” w mące kształt, o który rodzic poprosi. Ta zabawa sprawi dużo radości dzieciom, mamy na pewno będą miały małe sprzątanie ale pamiętajmy radość i uśmiech dziecka to największa nagroda dla rodzica.

 

                               See you soon,

                           Teacher Agnieszka

 

 

 


28.04.2020r.

 

Hello friends!!! Mam nadzieję że czujecie się dobrze i tęsknicie równie mocno jak ja. Dziś kolejne zajęcia, tym razem powtarzamy i utrwalamy nazwy wszystkich poznanych kształtów.

 

Temat: Utrwalamy poznane nazwy kształtów.

 

Słownictwo:

 

a heart /ha:t/serce                             a circle /sirkl/ - koło

a rectangle /rektangl/prostokąt          a triangle /trajangl/ - trójkąt

a star /sta:/ - gwiazda                            a square / skwe/ - kwadrat

 

Wyrażenia:

What is this? – co to jest

It’s a heart/ a triangle/…. - to jest…

What is your favourite shape? – jaki jest Twój ulubiony kształt?

 

 

  1. Na początek powtarzamy wszystkie poznane słówka, używając kart obrazkowych. Bardzo proszę aby w trakcie gry zabrać jedną z kart i zapytać, której brakuje. W celu utrudnienia zadania można zakryć wszystkie karty i zachęcić dziecko aby po kolei odgadywało jaki kształt znajduje się na kolejnej karcie.

 

 

  1. Na kostce do gry umieszczamy kształty i podajemy dziecku , aby ją poturlało. Zadaniem dziecka jest nazwać kształt, który zostanie wylosowany przez kostkę. Możemy zamieniać się kolejką z dzieckiem co na pewno uatrakcyjni zabawę.

 

 

  1. Moja kolejna propozycja to malowanie na plecach dziecka dowolnego kształtu, a jego zadaniem będzie odgadnięcie co to za kształt. Również w tej zabawie zachęcam aby zamienić się rolami.

 

 

  1. Bardzo proszę aby karty rozłożyć na dywanie w formie koła. Zachęcamy aby dziecko biegało dookoła kart i w tym czasie włączamy muzykę. Kiedy muzyka przestanie grać, dziecko musi się zatrzymać na jednej z kart i nazwać pokazaną na niej figurę.

 

 

  1. Nie zapominamy o wysłuchaniu i zaśpiewaniu piosenek:

 

https://www.youtube.com/watch?v=OEbRDtCAFdU

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=w6eTDfkvPmo

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=lcl8uB2AWM0

 

 

 

  1. W celu utrwalenia słownictwa zachęcam aby przygotować z papieru kolorowego poznane kształty i zrobić z nich dowolna ilustrację. Miłej zabawy.

 

 

See you soon,

Teacher Agnieszka

 

 


23.04.2020r.

 

Kochane Przedszkolaki, dziś wysyłam dla Was kolejną porcję słówek związanych z kształtami. Życzę miłej zabawy.

 

Temat: Poznajemy nazwy kształtów cz.2

 

Słownictwo:

a heart /ha:t/serce

a rectangle /rektangl/prostokąt

a star /sta:/ - gwiazda

 

Wyrażenia:

What is this? – co to jest

It’s a heart/ a rectangle/ a star / - to jest…

What is your favourite shape? – jaki jest Twój ulubiony kształt?

 

  1. Na początek szybka powtórka z ostatnich zajęć. Za pomocą kart obrazkowych przypominamy poznane słownictwo. Rozkładamy na stole, bądź dywanie karty i prosimy aby dziecko palcem wskazało kartę na której znajduje się kształt o który prosimy np. Point a circle, a dziecko wskazuje koło, Point a square – dziecko wskazuje kwadrat.

 

 

  1. Następnie prezentujemy nowe słownictwo, pokazujemy dziecku obrazek i wymawiamy It’s a heart/ It’s a rectangle/ It’s a star. Prosimy aby dziecko powtórzyło a następnie próbujemy zagrać w grę What’s missing?. Zabieramy  jedną z kart i prosimy dziecko aby odgadło, której karty brakuje. Czynność powtarzamy 3-4 razy.

 

 

 

  1. Pora na trochę ruchu. Bardzo proszę aby na dywanie rozłożyć karty obrazkowe ale w pewnej odległości od siebie. Zadaniem dziecka będzie przeskoczyć obrazek, ale najpierw musi poprawnie nazwać przedstawiony na nim kształt.

 

 

  1. Jak zwykle nie zapominamy aby trochę posłuchać i pośpiewać:

 

https://www.youtube.com/watch?v=OEbRDtCAFdU

 

https://www.youtube.com/watch?v=w6eTDfkvPmo

 

https://www.youtube.com/watch?v=lcl8uB2AWM0

 

 

  1. Proponuję aby zapytać dziecko o jego ulubiony kształt i zachęcić je aby zapytało o to samo innych członków rodziny.

 

 

  1. A w ramach ćwiczeń proponuje zabawę z plasteliną lub ciastoliną. Zadaniem będzie wykonanie trzech ulubionych figur z tych które poznaliśmy. Miłej pracy.

 

 

                      See you soon,

                    Teacher Agnieszka

 


 

21.04.2020r.

 

 

Witajcie Kochane Przedszkolaki, dziś poznajemy nazwy kształtów. Życzę wam miłego dnia i duzó zdrówka.

 

Temat : Poznajemy nazwy kształtów cz1.

 

Słownictwo:

a circle /sirkl/ - koło

a triangle /trajangl/ - trójkąt

a square / skwe/ - kwadrat

 

Wyrażenia:

What is this? – co to jest

It’s a circle/ a triangle/ a square / - to jest…

 

Bardzo proszę o pobranie kolejnych kart obrazkowych ze strony:

 

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/flashcards-shapes.pdf

 

  1. Najpierw prezentujemy nowe słownictwo za pomocą kart obrazkowych It’s a circle, It’s a triangle, It’s a square. Prosimy aby dziecko powtórzyło po nas każde słowo, bądź wyrażenie. Czynność powtarzamy 2-3 razy.

 

  1. Następnie prosimy aby dziecko zamknęło oczy i chowamy jedną z kart za plecy. Prosimy aby dziecko otworzyło oczy i pytamy What’s missing? (której karty brakuje) a zadaniem dziecka jest podanie prawidłowego wyrażenia.

 

 

 

  1. Możemy wykorzystać również zabawę polegająca na pokazaniu dzieciom obrazka na zaledwie 1-2 s. Po tym krótkim czasie dzieci muszą odgadnąć co widziały na obrazku.

 

  1. Zachęcam do posłuchania i śpiewania piosenek o kształtach:

 

https://www.youtube.com/watch?v=OEbRDtCAFdU

 

https://www.youtube.com/watch?v=w6eTDfkvPmo

 

https://www.youtube.com/watch?v=lcl8uB2AWM0

 

  1. Moja kolejna propozycja to umieszczenie kart obrazkowych w różnych miejscach w domu. Następnie pytamy Where is a circle/a triangle/a square ? A zadaniem dziecka jest podejście do odpowiedniego obrazka.

 

      6. W celu utrwalenia słownictwa proszę aby wspólnie z dzieckiem poszukać w domu przedmiotów, które mają omawiane dziś kształty.

 

                            See you soon,

                          Teacher Agnieszka

 

 

 


16.04.2020r.

 

 

Witajcie Kochani, dziś porozmawiamy o czterech porach roku, a także o pogodzie jaka im towarzyszy.

 

Temat: Poznajemy pory roku cz.2 –ćwiczymy i utrwalamy słownictwo.

 

Słownictwo i wyrażenia:

 

Spring /spring/wiosna                                    Autumn /otym / Fall /fol/ - jesień

Summer /samer/lato                                      Winter /łinter/ – zima

It’s snowy /Its snołi/śnieży                               It’s cloudy /its klaudi/ – jest pochmurno

It’s  windy /Its łindi/ – jest wietrznie                      It’s rainy /Its reini/ – jest deszczowo

It’s  cold /Its kould/ – jest zimno                           It’s  hot /Its hot/ – jest gorąco

It’s  sunny / Its sani/ – jest słonecznie

 

It’s spring/summer/autumn/winter – to wiosna/lato itd

What’s your favourite season? – jaka jest twoja ulubiona pora roku?

My favourite season is… - moja ulubiona pora roku to..

How’s the weather in spring/summer/autumn/winter? – jaka jest pogoda wiosną/latem

It’s sunny in spring – jest słonecznie wiosną

It’s snowy in winter – zimą śnieży

It’s…….in……

 

  1. Dzisiaj powtórzymy wszystkie słowa oraz wyrażenia dotyczące pogody. Najlepiej sprawdzą się przy tym niezastąpione karty obrazkowe. Pokazujemy dziecku kolejno karty z porami roku, a następnie z pogodą. Po odgadnięciu wszystkich kart rozmawiamy z dzieckiem jaka pogoda jest charakterystyczna dla każdej pory roku i pytamy którą i dlaczego ono lubi najbardziej (What’s your favourite season?). Zachęcamy dziecko aby do kart przedstawiających pory roku dopasowało karty z pogodą np. It’s autumn. It’s windy in autumn./ It’s spring. It’s sunny in spring.

 

  1. Rozkładamy na stole, bądź dywanie wszystkie karty obrazkowe, powtarzamy je z dzieckiem raz jeszcze, po czym prosimy aby zamknęło oczy. Wtedy zabieramy jedną z kart i kiedy dziecko otworzy oczy pytamy What’s missing?, a zadaniem dziecka jest odgadnięcie brakującej karty obrazkowej.

 

 

  1. Do kolejnej zabawy potrzebne będą plastikowe kubeczki, najlepiej aby było ich tyle ile kart obrazkowych. Pokazujemy dziecku kartę, a jeśli ono odgadnie ją poprawnie w nagrodę otrzymuje kubeczek. Ze zdobytych kubków dziecko będzie budowało wieżę, więc im więcej słówek odgadnie tym wyższa i będzie jego wieża. Ćwiczenie to nie tylko utrwala słownictwo, ale również ćwiczy motorykę małą, koncentrację i cierpliwość. Zwłaszcza jeśli dziecko wymyśli naprawdę skomplikowaną konstrukcję. Na koniec liczymy po angielsku ile kubeczków udało się zdobyć.

 

  1. Na koniec proponuję aby jeszcze raz zapytać dziecko o jego ulubioną porę roku i poprosić aby na kartce z  bloku namalowało wszystko to co mu się z nią kojarzy, w tym pogodę.

 

 

  1.  Jak zwykle odsyłam do piosenek z poprzednich zajęć. Jednak Uwaga rodzice – zanim wasze dziecko zacznie słuchać i oglądać piosenki lub filmiki, sprawdźcie ich treść!!! Niestety pojawia się coraz więcej stron, które teoretycznie są przeznaczone dla najmłodszych a w rzeczywistości emanują przemocą.

 

https://www.youtube.com/watch?v=I8GeA3anPdo

 

https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew

https://www.youtube.com/watch?v=D1ZvQSbVm10

 

https://www.youtube.com/watch?v=X0ehL55l8G8

 

https://www.youtube.com/watch?v=1o4G9VJAWdQ

 

https://www.youtube.com/watch?v=VS9qBeInJ0U

 

https://www.youtube.com/watch?v=Ut3BFedwvW8

 

https://www.youtube.com/watch?v=TBLFMXU8FLI

 

 

See you soon,

Teacher Agnieszka

 

 

 


14.04.2020r.

 

 

Witajcie Kochani, dziś porozmawiamy o czterech porach roku.

 

Temat: Poznajemy pory roku.

 

Słownictwo:

 

Spring /spring/ – wiosna               Autumn /otym/ Fall /fol/- jesień

Summer /samer/– lato                 Winter /łinter/ – zima

It’s snowy /Its snołi/ – śnieży

 

Wyrażenia:

 

It’s spring/summer/autumn/winter – to wiosna/lato itd

What’s your favourite season? – jaka jest twoja ulubiona pora roku?

My favourite season is… - moja ulubiona pora roku to..

             

Na początku bardzo proszę o pobranie kart obrazkowych ze strony:

https://www.eslflashcards.com/set/seasons-and-weather-flashcards/

 

  1. Na rozgrzewkę proponuje powtórzyć słownictwo o pogodzie z  poprzednich zajęć. Następnie wprowadzamy nowe słownictwo za pomocą kart obrazkowych. Prosimy aby dziecko powtórzyło po nas każde słowo, bądź wyrażenie. Czynność powtarzamy 2-3 razy.

 

  1. Następnie prosimy aby dziecko zamknęło oczy i chowamy jedną z kart za plecy. Prosimy aby dziecko otworzyło oczy i pytamy What’s missing? (której karty brakuje) a zadaniem dziecka jest podanie prawidłowego wyrażenia. Kiedy dziecko zaczyna radzić sobie lepiej można utrudnić zadanie poprzez zasłonięcie wszystkich kart i zgadnięcie po kolei ukrytych słów bądź wyrażeń.

 

 

  1. Moja kolejna propozycja zabawy to rozłożenie kart na dywanie ale w pewnej odległości od siebie. Prosimy aby dziecko przeskoczyło obrazek ale tylko wtedy gdy poprawnie odpowie co się na nim znajduje. Na początku sugeruję aby trochę pomóc dziecku a jeśli uda się mu pokonać „tor przeszkód” bez błędu nagrodzić go naklejką bądź pieczątką.

 

  1. Możemy również pobawić się w „Wyścig kart”. Na jednym końcu stołu układamy nasze karty obrazkowe, a następnie przekładamy je do drugiego końca stołu. „Zwycięska” karta staje się zagadką dla naszego przedszkolaka.

 

 

  1. Podaję również linki do piosenek o porach roku:

https://www.youtube.com/watch?v=VS9qBeInJ0U

https://www.youtube.com/watch?v=Ut3BFedwvW8

https://www.youtube.com/watch?v=TBLFMXU8FLI

 

  1. W celu utrwalenia słownictwa można również zagrać w Memory game. Wystarczy podwójnie wydrukować karty obrazkowe.  Dziecko otrzymują zestaw par ilustracji. Rozkłada je tak, aby obrazki były niewidoczne. Następnie odkrywa dwie dowolne karty, jeśli odkryło parę, zabiera je, jeśli nie zakrywa je i próbuje kolejny raz.

 

 

Have a nice day,

Teacher Agnieszka

 

 


9.04.2020r.

 

Mówi zając do baranka,
jaka piękna ta pisanka,
wtem z jajeczka wyszła kurka,
nastroszyła swoje piórka,
teraz biega, głośno krzyczy,
że WESOŁYCH ŚWIĄT Wam ŻYCZY!

 

Witajcie! Już za kilka dni będziemy obchodzić  Święta Wielkanocne, tak więc dziś nauczymy się jak te święta obchodzone są w Wielkiej Brytanii i poznamy związane z nimi słowa.

 

Temat: Happy Easter!!! – rozmawiamy o świętach wielkanocnych.

 

Słownictwo:

 

Easter /i:ste/ Wielkanoc

 

Easter eggs /i:ste egz/  – pisanki

 

an Easter basket /i:ste ba:skit/  – koszyk  wielkanocny

 

a lamb /læm/– baranek

 

a chick /tszik/ – kurczątko

 

an Easter bunny /i:ste bani/ – króliczek

 

Na początek bardzo proszę o pobranie kart obrazkowych o tematyce wielkanocnej.

 

https://www.mes-english.com/flashcards/print-flashcards.php?file=easter_cards

 

Zanim przystąpimy do prezentacji słownictwa rozmawiamy z dzieckiem o tym jak obchodzimy Wielkanoc w Polsce, następnie mówimy dziecku że Anglicy obchodzą te święta inaczej niż my. Odsyłam Państwa do strony internetowej, gdzie opisane są zwyczaje towarzyszące tym  świętom.

 

https://okenglish.eu/wielkanoc-w-anglii-zwyczaje-i-slownictwo/

 

Uwaga rodzice – zanim wasze dziecko zacznie słuchać i oglądać piosenki lub filmiki, sprawdźcie ich treść!!! Niestety pojawia się coraz więcej stron, które teoretycznie są przeznaczone dla najmłodszych a w rzeczywistości emanują przemocą. Bardzo proszę o wcześniejsze sprawdzenie treści podanego linka.

 

1. Jak zwykle prezentujemy dziecku nowe słownictwo za pomocą kart obrazkowych. . Prosimy aby dziecko powtórzyło po nas każde słowo, bądź wyrażenie. Czynność powtarzamy 2-3 razy.

 

2. Następnie prosimy aby dziecko zamknęło oczy i chowamy jedną z kart za plecy. Prosimy aby dziecko otworzyło oczy i pytamy What’s missing? (której karty brakuje) a zadaniem dziecka jest podanie prawidłowego wyrażenia. Kiedy dziecko zaczyna radzić sobie lepiej można utrudnić zadanie poprzez zasłonięcie wszystkich kart i zgadnięcie po kolei ukrytych słów bądź wyrażeń.

 

3. Moja kolejna propozycja to gra w butelkę, zamiast której możemy użyć również spinnera. Karty obrazkowe rozkładamy na stole, bądź dywanie, wprowadzamy butelkę, lub spinnera w ruch, a zagadką staje się wylosowany obrazek.

 

4. Zachęcam do wspólnego posłuchania piosenek:

 

https://www.youtube.com/watch?v=1pF7JpvUhcQ

 

https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc

 

https://www.youtube.com/watch?v=nZLIiq7B85g

 

5. Zachęcam aby w domu na kartce  z bloku namalować dużą pisankę i ozdobić ją w dowolny sposób, dla tych bardziej wytrwałych można namalować więcej niż jedną pisankę.

 

6. Podaję równnież link do świątecznej "Świnki Peppy"

 

https://www.youtube.com/watch?v=PrNI1m5jBC4

https://www.youtube.com/watch?v=IS_LQNCleio

 

                        Have a nice day and see you soon,

                               Teacher Agnieszka

 

 


 

 

7.04.2020r.

 

 

Witajcie dziś kolejny raz utrwalamy słownictwo o pogodzie. Miłej zabawy.

 

Temat: Rozmawiamy o pogodzie- ćwiczymy i utrwalamy poznane słownictwo cz.2.

 

Słownictwo:

It’s  cloudy /Its klaudi/ – jest pochmurno        It’s windy /Its windi/ – jest wietrznie

It’s hot/Its hot/ – jest gorąco                            It’s rainy / Its reini/– jest deszczowo

It’s cold / Its kould/ jest zimno.                      It’s sunny /Its sani/– jest słonecznie

The weather /wede/- pogoda

 

Wyrażenia:

 

How’s the weather today?/jaka jest dziś pogoda?

 

Is it cold/hot/cloudy? – czy jest zimno/gorąco/pochmurno?

 

Is it windy/rainy/sunny? – czy jest wietrznie/deszczowo/słonecznie

 

 

  1. Za pomocą kart obrazkowych przypominamy wszystkie słówka. Prosimy aby dziecko dotknęło karty przedstawiającej odpowiednie słowo np. Touch sunny. Następnie prosimy aby dziecko zamknęło oczy i chowamy jedną z kart za plecy. Prosimy aby dziecko otworzyło oczy i pytamy What’s missing? (której karty brakuje) a zadaniem dziecka jest podanie prawidłowego wyrażenia. Kiedy dziecko zaczyna radzić sobie lepiej można utrudnić zadanie poprzez zasłonięcie wszystkich kart i zgadnięcie po kolei ukrytych słów bądź wyrażeń.

 

2. Moja kolejna propozycja na dziś to gra „Magiczne pudełko”. Nasze karty obrazkowe wkładamy do pudełka (równie dobrze może to być torebka mamy J), ale zanim to zrobimy powtarzamy z dzieckiem każde słowo. Po umieszczeniu wszystkich obrazków w środku, zachęcamy dziecko aby włożyło rękę do pudełka i wylosowało obrazek, a następnie nazwało go w języku angielskim. Za każdą prawidłową odpowiedź można nagrodzić dziecko pieczątką lub naklejką.

 

  1. Proponuję również kolejny raz przesłuchanie i wspólne odśpiewanie piosenek:

https://www.youtube.com/watch?v=I8GeA3anPdo

 

https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew

 

https://www.youtube.com/watch?v=D1ZvQSbVm10

 

https://www.youtube.com/watch?v=X0ehL55l8G8

 

https://www.youtube.com/watch?v=1o4G9VJAWdQ

 

 

  1. Bardzo proszę aby rodzic wylosował jedną z omawianych kart i trzymał ją nad głową, a następnie aby pytał dziecka  „It is windy?” (na zdjęciu widoczne jest inna karta), dziecko odpowiada NO. Kiedy rodzic zgadnie jaka pogoda przedstawiona jest na obrazku, wtedy dziecko odpowiada YES. Zabawę rozpoczyna rodzic ale po odgadnięciu zagadki można zamienić się rolami.

 

  1. Na koniec proponuje aby dzieci codziennie obserwowały pogodę za oknem i na kalendarzu rysowały ją kredkami, wcześniej  oczywiście nazywały ją w języku angielskim.

 

  1. A tu link do kolejnej „pogodowej Peppy”

 

https://www.youtube.com/watch?v=HQOQAcHkWiU

 

 

Have a nice day,

Teacher Agnieszka

 

 


 

2.04.2020r.

 

 

Witajcie Kochani J dziś kolejna porcja słówek do poćwiczenia w domu.

 

Temat: Rozmawiamy o pogodzie- ćwiczymy i utrwalamy poznane słownictwo.

 

Słownictwo:

 

It’s  cloudy – jest pochmurno      It’s windy – jest wietrznie

It’s hot – jest gorąco                     It’s rainy – jest deszczowo

It’s cold – jest zimno.                    It’s sunny – jest słonecznie

The weather - pogoda

 

Wyrażenia:

 

How’s the weather today? – jaka jest dziś pogoda?

Is it cold/hot/cloudy? – czy jest zimno/gorąco/pochmurno?

Is it windy/rainy/sunny? – czy jest wietrznie/deszczowo/słonecznie

 

1. Za pomocą kart obrazkowych przypominamy wszystkie słówka. Prosimy aby dziecko dotknęło karty przedstawiającej odpowiednie słowo np. Touch sunny. Następnie prosimy aby dziecko zamknęło oczy i chowamy jedną z kart za plecy. Prosimy aby dziecko otworzyło oczy i pytamy What’s missing? (której karty brakuje) a zadaniem dziecka jest podanie prawidłowego wyrażenia. Kiedy dziecko zaczyna radzić sobie lepiej można utrudnić zadanie poprzez zasłonięcie wszystkich kart i zgadnięcie po kolei ukrytych słów bądź wyrażeń.

 

2. Przygotowujemy kartonik takiej samej wielkości jak nasze karty obrazkowe z wyciętym kółkiem. Po przyłożeniu kartonika do danej karty dziecko będzie widziało zaledwie fragment obrazka. Zadanie dziecka polega na odgadnięciu co ukryło się na obrazku pod kartonikiem.

 

3. Moja kolejna propozycja to umieszczenie kart obrazkowych w różnych miejscach w domu. Następnie pytamy Where is sunny/col/rainy? A zadaniem dziecka jest podejście do odpowiedniego obrazka.

 

4.Proponuję również kolejny raz przesłuchanie i wspólne odśpiewanie piosenek:

 

https://www.youtube.com/watch?v=I8GeA3anPdo

 

https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew

 

https://www.youtube.com/watch?v=D1ZvQSbVm10

 

https://www.youtube.com/watch?v=X0ehL55l8G8

 

https://www.youtube.com/watch?v=1o4G9VJAWdQ

&n


Ostatnia aktualizacja: 2020-06-30