Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
Kontrast
Przedszkole Publiczne Nr 29 im. Marii Konopnickiej
Strona głowna  /  JĘZYK ANGIELSKI
JĘZYK ANGIELSKI

Zajęcia z języka angielskiego

 

14.04.2021r.

    

Temat: Poznajemy nazwy przyborów kuchennych cz. 2

 

Słownictwo:

 A knife /naif/ - nóż

A fork /fook/ - widelec

A spoon / spuun/ - łyżka

 

Wyrażenia:

It’s a knife/fork/spoon… - to jest

Is it a fork/knife/spoon..? – czy to jest

 

  1. Po pierwsze sugeruje powtórkę słownictwa z poprzednich zajęć. Rozkładamy na stole lub dywanie obrazki i prosimy dziecko Touch  a plate/touch a cup/ touch  a  bowl, a zadaniem dziecka jest dotknięcie odpowiedniego obrazka.

 

  1. Przystępujemy do prezentacji nowego słownictwa za pomocą kart obrazkowych. Prosimy aby dziecko powtórzyło po nas każde słowo, bądź wyrażenie. Czynność powtarzamy 2-3 razy.

 

 

  1. W kolejnej zabawie zamiast kart obrazkowych można użyć prawdziwych sztućców, jednak trzeba pamiętać aby  zwrócić szczególną uwagę na bezpieczeństwo dziecka. Układamy na stole w formie trójkąta widelec, łyżkę i nóż (do masła). W środku umieszczamy spinnera, na którego jednym ramieniu przyklejamy naklejkę, która będzie wskazywała wylosowany przedmiot. Wprowadzamy go w ruch, a zadaniem dziecka jest nazwanie wylosowanego przedmiotu. Można zamieniać się kolejnością.
  2.  Moją kolejną propozycją będzie malowanie na plecach dziecka danego słowa bądź wyrażenia, a dziecko musi odgadnąć o które słowo chodzi.

 

  1. Bardzo proszę aby zakryć oczy dziecka chustą, bądź apaszką i dać mu do ręki widelec lub łyżkę, a ono na podstawie zmysłu dotyku musi rozpoznać co to za przedmiot i nazwać go w języku angielskim.

 

  1. Zachęcam do oglądnięcia i wysłuchania piosenek:

 

https://www.youtube.com/watch?v=kKZ2_mraU4Y

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=BGxWdRSe9NQ

 

https://www.youtube.com/watch?v=CdEIazDYVvE

 

  1. Zachęcam aby podczas wspólnego obiadu czy też kolacji, wracać do poznanych słówek.  Np. bierzemy do ręki łyżkę i pytamy dziecko Is it a fork? A dziecko odpowiada No.  Is it a spoon? Na co dziecko odpowiada Yes.

 

 

 

Best wishes,

Teacher Agnieszka

 

 


 

13.04.2021r.

 

       Witajcie Kochane Przedszkolaki, dziś kolejna porcja słówek. Bardzo za Wami tęsknię i już nie mogę się doczekać kiedy spotkamy się na wspólnych zajęciach.

 

Temat: Poznajemy nazwy przyborów kuchennych.

 

Słownictwo:

a cup /kap/ - filiżanka

a plate /pleit/ - talerz

a glass /glaas/ - szklanka

a bowl /boul/ - miska

 

Wyrażenia:

It’s a cup/plate/glass… - to jest

Is it a cup/plate/glass..? – czy to jest

 

Na początek bardzo proszę  o pobranie kart obrazkowych ze strony, do której link znajduje się poniżej:

https://esl-kids.com/pdf/dinnerset/small-dinnerset.pdf

 

  1. Prezentujemy nowe słownictwo za pomocą kart obrazkowych. Mówimy It’s a cup i wskazujemy na filiżankę, It’s a plate i wskazujemy na talerz. Podobnie robimy z pozostałymi słówkami. Prosimy aby dziecko powtórzyło po nas każde słowo, bądź wyrażenie. Czynność powtarzamy 2-3 razy.
  2. Następnie prosimy aby dziecko zamknęło oczy i chowamy jedną z kart za plecy. Prosimy aby dziecko otworzyło oczy i pytamy What’s missing? (której karty brakuje) a zadaniem dziecka jest podanie prawidłowego wyrażenia. Kiedy dziecko zaczyna radzić sobie lepiej można utrudnić zadanie poprzez zasłonięcie wszystkich kart i zgadnięcie po kolei ukrytych słów.
  3. Bardzo proszę aby rodzic wylosował jedną z omawianych kart i trzymał ją nad głową, a następnie aby pytał dziecka  „Is it a cup?” (na zdjęciu widoczne jest inna karta), dziecko odpowiada NO. Kiedy rodzic zgadnie jaki przedmiot przedstawiony jest na obrazku, wtedy dziecko odpowiada YES. Zabawę rozpoczyna rodzic ale po odgadnięciu zagadki można zamienić się rolami.

 

  1. Kolejną  propozycją będzie malowanie na plecach dziecka danego słowa bądź wyrażenia, a dziecko musi odgadnąć o które słowo chodzi.
  2. W celu utrwalenia słownictwa bardzo proszę o podwójne wydrukowanie kart obrazkowych, będą one potrzebne do gry Memory (pamięć).
  3. Zachęcam aby ćwiczyć słownictwo poprzez ulubioną metodę swojego dziecka. Myślę że Rodzice wiedzą, która z nich jest dla ich dziecka szczególnie atrakcyjna. Życzę zdrowia i pozdrawiam.

 

 

Have a nice day and

see you soon,

Teacher Agnieszka

 

 


12.04.2021r.

 

Temat: Poznajemy pory roku cz.2 –ćwiczymy i utrwalamy słownictwo.

 

Słownictwo i wyrażenia:

 

Spring – wiosna                             Autumn/ Fall - jesień

Summer – lato                              Winter – zima

It’s snowy – śnieży                         It’s cloudy – jest pochmurno

It’s  windy – jest wietrznie               It’s rainy – jest deszczowo

It’s  cold – jest zimno                      It’s  hot – jest gorąco

It’s  sunny – jest słonecznie

It’s spring/summer/autumn/winter – to wiosna/lato itd

What’s your favourite season? – jaka jest twoja ulubiona pora roku?

My favourite season is… - moja ulubiona pora roku to..

How’s the weather in spring/summer/autumn/winter? – jaka jest pogoda wiosną/latem

It’s sunny in spring – jest słonecznie wiosną

It’s snowy in winter – zimą śnieży

It’s…….in……

 

  1. Dzisiaj powtórzymy wszystkie słowa oraz wyrażenia dotyczące pogody. Najlepiej sprawdzą się przy tym niezastąpione karty obrazkowe. Pokazujemy dziecku kolejno karty z porami roku, a następnie z pogodą. Po odgadnięciu wszystkich kart rozmawiamy z dzieckiem jaka pogoda jest charakterystyczna dla każdej pory roku i pytamy którą i dlaczego ono lubi najbardziej (What’s your favourite season?). Zachęcamy dziecko aby do kart przedstawiających pory roku dopasowało karty z pogodą np. It’s autumn. It’s windy in autumn./ It’s spring. It’s sunny in spring.

 

  1. Rozkładamy na stole, bądź dywanie wszystkie karty obrazkowe, powtarzamy je z dzieckiem raz jeszcze, po czym prosimy aby zamknęło oczy. Wtedy zabieramy jedną z kart i kiedy dziecko otworzy oczy pytamy What’s missing?, a zadaniem dziecka jest odgadnięcie brakującej karty obrazkowej.

 

 

  1. Do kolejnej zabawy potrzebne będą plastikowe kubeczki, najlepiej aby było ich tyle ile kart obrazkowych. Pokazujemy dziecku kartę, a jeśli ono odgadnie ją poprawnie w nagrodę otrzymuje kubeczek. Ze zdobytych kubków dziecko będzie budowało wieżę, więc im więcej słówek odgadnie tym wyższa i będzie jego wieża. Ćwiczenie to nie tylko utrwala słownictwo, ale również ćwiczy motorykę małą, koncentrację i cierpliwość. Zwłaszcza jeśli dziecko wymyśli naprawdę skomplikowaną konstrukcję. Na koniec liczymy po angielsku ile kubeczków udało się zdobyć.

 

  1. Na koniec proponuję aby jeszcze raz zapytać dziecko o jego ulubioną porę roku i poprosić aby na kartce z  bloku namalowało wszystko to co mu się z nią kojarzy, w tym pogodę.

 

 

  1.  Jak zwykle odsyłam do piosenek z poprzednich zajęć. Jednak Uwaga rodzice – zanim wasze dziecko zacznie słuchać i oglądać piosenki lub filmiki, sprawdźcie ich treść!!! Niestety pojawia się coraz więcej stron, które teoretycznie są przeznaczone dla najmłodszych a w rzeczywistości emanują przemocą.

 

https://www.youtube.com/watch?v=I8GeA3anPdo

 

https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew

https://www.youtube.com/watch?v=D1ZvQSbVm10

 

https://www.youtube.com/watch?v=X0ehL55l8G8

 

https://www.youtube.com/watch?v=1o4G9VJAWdQ

 

https://www.youtube.com/watch?v=VS9qBeInJ0U

 

https://www.youtube.com/watch?v=Ut3BFedwvW8

 

https://www.youtube.com/watch?v=TBLFMXU8FLI

 

Have a nice day,

           Teacher Agnieszka

 


7.04.2021r.

 

Witajcie Kochani, dziś porozmawiamy o czterech porach roku.

 

Temat: Poznajemy pory roku.

 

 

Słownictwo:

Spring – wiosna                  Autumn/ Fall - jesień

Summer – lato                   Winter – zima

It’s snowy – śnieży

 

Wyrażenia:

It’s spring/summer/autumn/winter – to wiosna/lato itd

What’s your favourite season? – jaka jest twoja ulubiona pora roku?

My favourite season is… - moja ulubiona pora roku to..

             

Na początku bardzo proszę o pobranie kart obrazkowych ze strony:

https://www.eslflashcards.com/set/seasons-and-weather-flashcards/

 

  1. Na rozgrzewkę proponuje powtórzyć słownictwo o pogodzie z  poprzednich zajęć. Następnie wprowadzamy nowe słownictwo za pomocą kart obrazkowych. Prosimy aby dziecko powtórzyło po nas każde słowo, bądź wyrażenie. Czynność powtarzamy 2-3 razy.
  2. Następnie prosimy aby dziecko zamknęło oczy i chowamy jedną z kart za plecy. Prosimy aby dziecko otworzyło oczy i pytamy What’s missing? (której karty brakuje) a zadaniem dziecka jest podanie prawidłowego wyrażenia. Kiedy dziecko zaczyna radzić sobie lepiej można utrudnić zadanie poprzez zasłonięcie wszystkich kart i zgadnięcie po kolei ukrytych słów bądź wyrażeń.
  3. Moja kolejna propozycja zabawy to rozłożenie kart na dywanie ale w pewnej odległości od siebie. Prosimy aby dziecko przeskoczyło obrazek ale tylko wtedy gdy poprawnie odpowie co się na nim znajduje. Na początku sugeruję aby trochę pomóc dziecku a jeśli uda się mu pokonać „tor przeszkód” bez błędu nagrodzić go naklejką bądź pieczątką.
  4. Możemy również pobawić się w „Wyścig kart”. Na jednym końcu stołu układamy nasze karty obrazkowe, a następnie przekładamy je do drugiego końca stołu. „Zwycięska” karta staje się zagadką dla naszego przedszkolaka.
  5. Podaję również linki do piosenek o porach roku:

https://www.youtube.com/watch?v=VS9qBeInJ0U

https://www.youtube.com/watch?v=Ut3BFedwvW8

https://www.youtube.com/watch?v=TBLFMXU8FLI

  1. W celu utrwalenia słownictwa można również zagrać w Memory game. Wystarczy podwójnie wydrukować karty obrazkowe.  Dziecko otrzymują zestaw par ilustracji. Rozkłada je tak, aby obrazki były niewidoczne. Następnie odkrywa dwie dowolne karty, jeśli odkryło parę, zabiera je, jeśli nie zakrywa je i próbuje kolejny raz.

                                 

                          See you soon,

                         Teacher Agnieszka

 

 


 

6.04.2021r.

 

Witajcie dziś kolejny raz utrwalamy słownictwo o pogodzie. Miłej zabawy.

 

Temat: Rozmawiamy o pogodzie- ćwiczymy i utrwalamy poznane słownictwo cz.2.

 

Słownictwo:

 

It’s  cloudy /Its kla?di/ – jest pochmurno        It’s windy /Its w?ndi/ – jest wietrznie

It’s hot/Its hot/ – jest gorąco                            It’s rainy / Its re?ni/– jest deszczowo

It’s cold / Its k??ld/ jest zimno.                                   It’s sunny /Its s?ni/– jest słonecznie

The weather /weð?/- pogoda

 

Wyrażenia:

 

How’s the weather today?/jaka jest dziś pogoda?

Is it cold/hot/cloudy? – czy jest zimno/gorąco/pochmurno?

Is it windy/rainy/sunny? – czy jest wietrznie/deszczowo/słonecznie

 

  1. Za pomocą kart obrazkowych przypominamy wszystkie słówka. Prosimy aby dziecko dotknęło karty przedstawiającej odpowiednie słowo np. Touch sunny. Następnie prosimy aby dziecko zamknęło oczy i chowamy jedną z kart za plecy. Prosimy aby dziecko otworzyło oczy i pytamy What’s missing? (której karty brakuje) a zadaniem dziecka jest podanie prawidłowego wyrażenia. Kiedy dziecko zaczyna radzić sobie lepiej można utrudnić zadanie poprzez zasłonięcie wszystkich kart i zgadnięcie po kolei ukrytych słów bądź wyrażeń.

 

  1. Moja kolejna propozycja na dziś to gra „Magiczne pudełko”. Nasze karty obrazkowe wkładamy do pudełka (równie dobrze może to być torebka mamy J), ale zanim to zrobimy powtarzamy z dzieckiem każde słowo. Po umieszczeniu wszystkich obrazków w środku, zachęcamy dziecko aby włożyło rękę do pudełka i wylosowało obrazek, a następnie nazwało go w języku angielskim. Za każdą prawidłową odpowiedź można nagrodzić dziecko pieczątką lub naklejką
  2. Proponuję również kolejny raz przesłuchanie i wspólne odśpiewanie piosenek:

https://www.youtube.com/watch?v=I8GeA3anPdo

 

https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew

 

https://www.youtube.com/watch?v=D1ZvQSbVm10

 

https://www.youtube.com/watch?v=X0ehL55l8G8

 

https://www.youtube.com/watch?v=1o4G9VJAWdQ

 

  1. Bardzo proszę aby rodzic wylosował jedną z omawianych kart i trzymał ją nad głową, a następnie aby pytał dziecka  „Is it windy?” (na zdjęciu widoczne jest inna karta), dziecko odpowiada NO. Kiedy rodzic zgadnie jaka pogoda przedstawiona jest na obrazku, wtedy dziecko odpowiada YES. Zabawę rozpoczyna rodzic ale po odgadnięciu zagadki można zamienić się rolami.

 

  1. Na koniec proponuje aby dzieci codziennie obserwowały pogodę za oknem i na kalendarzu rysowały ją kredkami, wcześniej  oczywiście nazywały ją w języku angielskim.

 

  1. A tu link do kolejnej „pogodowej Peppy”

 

https://www.youtube.com/watch?v=HQOQAcHkWiU

 

 

Have a nice day,

Teacher Agnieszka

 

 


 

 

Happy Easter!!!

 

Z okazji nadchodzących Świąt Wielkanocnych życzę Wam drogie Dzieci samych radości, kolorowych jajeczek, białych owieczek, uśmiechu bez liku i bakalii w serniku. Kiełbaski tłuściutkiej i atmosfery milutkiej a Wam drodzy Rodzice zdrowych, ciepłych, pełnych nadziei świąt Zmartwychwstania Pańskiego. Radujcie się więc i z ufnością patrzcie w przyszłość.

 

 

                                                                                                                                        Agnieszka Tott

 


31.03.2021r.

 

       Witajcie Kochani, dziś kolejna porcja słówek do poćwiczenia w domu.

 

Temat: Rozmawiamy o pogodzie- ćwiczymy i utrwalamy poznane słownictwo.

 

Słownictwo:

It’s  cloudy – jest pochmurno      It’s windy – jest wietrznie

It’s hot – jest gorąco                     It’s rainy – jest deszczowo

It’s cold – jest zimno.                    It’s sunny – jest słonecznie

The weather - pogoda

 

Wyrażenia:

How’s the weather today? – jaka jest dziś pogoda?

Is it cold/hot/cloudy? – czy jest zimno/gorąco/pochmurno?

Is it windy/rainy/sunny? – czy jest wietrznie/deszczowo/słonecznie

 

  1. Za pomocą kart obrazkowych przypominamy wszystkie słówka. Prosimy aby dziecko dotknęło karty przedstawiającej odpowiednie słowo np. Touch sunny. Następnie prosimy aby dziecko zamknęło oczy i chowamy jedną z kart za plecy. Prosimy aby dziecko otworzyło oczy i pytamy What’s missing? (której karty brakuje) a zadaniem dziecka jest podanie prawidłowego wyrażenia. Kiedy dziecko zaczyna radzić sobie lepiej można utrudnić zadanie poprzez zasłonięcie wszystkich kart i zgadnięcie po kolei ukrytych słów bądź wyrażeń.
  2. Przygotowujemy kartonik takiej samej wielkości jak nasze karty obrazkowe z wyciętym kółkiem. Po przyłożeniu kartonika do danej karty dziecko będzie widziało zaledwie fragment obrazka. Zadanie dziecka polega na odgadnięciu co ukryło się na obrazku pod kartonikiem.
  3. Moja kolejna propozycja to umieszczenie kart obrazkowych w różnych miejscach w domu. Następnie pytamy Where is sunny/cold/rainy? A zadaniem dziecka jest podejście do odpowiedniego obrazka.
  4. Proponuję również kolejny raz przesłuchanie i wspólne odśpiewanie piosenek:

https://www.youtube.com/watch?v=I8GeA3anPdo

https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew

https://www.youtube.com/watch?v=D1ZvQSbVm10

https://www.youtube.com/watch?v=X0ehL55l8G8

https://www.youtube.com/watch?v=1o4G9VJAWdQ

  1. Zapraszam również do wspólnego oglądnięcia uwielbianej przez dzieci „Świnki Peppy”, jednak tym razem w wersji oryginalnej. Podaję link do odcinka „The Rainbow”, gdzie można powtórzyć nazwy kolorów a także „A very hot day” oraz „At the beach”. Można poprosić dziecko aby podczas oglądania bajki, kiedy tylko usłyszy znajome słowo w języku angielskim podniosło rękę do góry.

 

https://www.youtube.com/watch?v=OFugtZoPZZA

 

https://www.youtube.com/watch?v=0JCWdWCgIcc

 

https://www.youtube.com/watch?v=7OHjX-h0qEY

 

 

Have a nice weekend,

Teacher Agnieszka

 


30.03.2021r.

Temat: Rozmawiamy o pogodzie cz. 2

 

Słownictwo:

It’s  cloudy – jest pochmurno

It’s hot – jest gorąco

It’s cold – jest zimno.

 

Wyrażenia:

How’s the weather today? – jaka jest dziś pogoda?

Is it cold/hot/cloudy? – czy jest zimno/gorąco/pochmurno?

 

Zachęcam aby przed przystąpieniem do ćwiczeń pobrać oraz wydrukować karty obrazkowe, które w znacznym stopniu pomogą przyswoić i zapamiętać nowe słownictwo. Poniżej podaję link do strony, z której mogą Państwo pobrać darmowe karty obrazkowe.

(https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/flashcards-weather.pdf)

 

  1. Po pierwsze sugeruje powtórkę słownictwa z poprzednich zajęć. Rozkładamy na stole lub dywanie obrazki i prosimy Touch sunny/touch rainy/ touch windy, a zadaniem dziecka jest dotknięcie odpowiedniego obrazka.

 

 

  1. Kolejną formą powtórzenia mogą być piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=I8GeA3anPdo

https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew

 

 

  1. Następnie przystępujemy do prezentacji nowego słownictwa za pomocą kart obrazkowych. Prosimy aby dziecko powtórzyło po nas każde słowo, bądź wyrażenie. Czynność powtarzamy 2-3 razy.

 

 

  1. Następnie prosimy aby dziecko zamknęło oczy i chowamy jedną z kart za plecy. Prosimy aby dziecko otworzyło oczy i pytamy What’s missing? (której karty brakuje) a zadaniem dziecka jest podanie prawidłowego wyrażenia.

 

 

  1. Możemy wykorzystać również zabawę polegająca na pokazaniu dzieciom obrazka na zaledwie 1-2 s. Po tym krótkim czasie dzieci muszą odgadnąć co widziały na obrazku.

 

 

  1. Kolejną  propozycją będzie malowanie na plecach dziecka danego słowa bądź wyrażenia, a dziecko musi odgadnąć o które słowo chodzi.

 

 

  1. Moje kochane przedszkolaki uwielbiają bawić się w „krzesełka” . W domowych warunkach można zmodyfikować zabawę. Proszę użyć krzeseł bądź taboretów, ustawić je w koło i na krzesełkach porozkładać karty obrazkowe. Prosimy dziecko aby podczas kiedy my będziemy puszczać muzykę, ono chodziło dookoła krzeseł. Kiedy ściszamy muzykę mówimy Sit down on hot/cold/cloudy. A nasz przedszkolak zajmuje odpowiednie krzesełko. Można zwiększyć stopień trudności dokładając słówka z poprzedniej lekcji. Ta zabawa nawet w te trudne dni przyniesie wiele uśmiechu zarówno na twarzy dzieci jak i rodziców.

 

 

  1. W celu utrwalenia zajęć. Bardzo proszę obejrzeć i posłuchać piosenki do których podałam linki dziś i w poprzednim wpisie.

 

 

 

Have a nice day and see you soon,

Teacher Agnieszka

 


29.03.2021r.

 

Temat: Rozmawiamy o pogodzie cz.1

 

Słownictwo:

 

It’s sunny – jest słonecznie            It’s rainy – jest deszczowo

It’ windy – jest wietrzne.                     the weather – pogoda

 

Wyrażenia:

 

How’s the weather today? – jaka jest dziś pogoda?

Is it sunny/rainy/windy? – czy jest słonecznie/deszczowo/wietrznie?

 

Zachęcam aby przed przystąpieniem do ćwiczeń pobrać oraz wydrukować karty obrazkowe, które w znacznym stopniu pomogą przyswoić i zapamiętać nowe słownictwo. Poniżej podaję link do strony, z której mogą Państwo pobrać darmowe karty obrazkowe.

 

(https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/flashcards-weather.pdf)

 

  1. Najpierw prezentujemy nowe słownictwo za pomocą kart obrazkowych. Prosimy aby dziecko powtórzyło po nas każde słowo, bądź wyrażenie. Czynność powtarzamy 2-3 razy.

 

  1. Następnie prosimy aby dziecko zamknęło oczy i chowamy jedną z kart za plecy. Prosimy aby dziecko otworzyło oczy i pytamy What’s missing? (której karty brakuje) a zadaniem dziecka jest podanie prawidłowego wyrażenia. Kiedy dziecko zaczyna radzić sobie lepiej można utrudnić zadanie poprzez zasłonięcie wszystkich kart i zgadnięcie po kolei ukrytych słów bądź wyrażeń.

 

 

  1. Kolejna propozycja gry to rozłożenie kart obrazkowych na dywanie, bądź na stole. Do pomocy można użyć butelki i jak w popularnej grze wprowadzić ją w ruch obrotowy a zadaniem dziecka jest nazwać wskazaną przez butelkę kartę. Butelkę można zastąpić spinnerem, trzeba jednak pamiętać o tym aby na jednym ramieniu spinnera umieścić naklejkę, tak aby to ona wskazała obrazek.

 

  1. Moja kolejna propozycja to umieszczenie kart obrazkowych w różnych miejscach w domu. Następnie pytamy Where is sunny/windy/rainy? A zadaniem dziecka jest podejście do odpowiedniego obrazka.

 

 

  1. Słownictwo oraz wyrażenie można ćwiczyć również obserwując z dzieckiem pogodę za oknem i pytając Is it sunny? Is it windy?

 

  1. Jako formę utrwalenia można użyć kart obrazkowych do samodzielnego pokolorowania. Poniżej link:

 

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/sites/kids/files/attachment/flashcards-weather-bw_0.pdf

 

  1. Poniżej podaję linki do piosenek o tematyce związanej z pogodą, które można puszczać dziecku i tym sposobem również utrwalać poznane słownictwo. Bardzo proszę aby przed udostępnieniem dziecku nagrania sprawdzić zawartość linka.

https://www.youtube.com/watch?v=D1ZvQSbVm10

 

https://www.youtube.com/watch?v=X0ehL55l8G8

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=1o4G9VJAWdQ

 

See you soon.

 


24.03.2021r.

 

Witajcie! Wielkanoc już tuż tuż, więc dziś proponuję szybką powtórkę słownictwa oraz troszkę wspólnego śpiewania.

 

Temat: Happy Easter!!! – rozmawiamy o świętach wielkanocnych cz. 3

 

Słownictwo:

Easter /i:st?/ Wielkanoc

Easter eggs /i:st? egz/  – pisanki

an Easter basket /i:st? ba:sk?t/  – koszyk  wielkanocny

a lamb /læm/– baranek

a chick /??k/ – kurczątko

an Easter bunny /i:st? b?ni/ – króliczek

 

  1. Kochani najpierw powtarzamy słówka i dziś to Wy wybieracie swoją ulubioną metodę na ich powtórzenie.

 

      2. Następnie słuchamy i śpiewamy piosenki, a jeśli usłyszymy znajome słowo wskazujemy je palcem na kartach obrazkowych.

 

https://www.youtube.com/watch?v=1pF7JpvUhcQ

 

https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc

 

https://www.youtube.com/watch?v=CzYplxl_RAc

 

https://www.youtube.com/watch?v=nZLIiq7B85g

 

     3.  Bardzo proszę aby karty rozłożyć na dywanie w formie koła. Zachęcamy aby dziecko biegało dookoła kart i w tym czasie włączamy muzykę. Kiedy muzyka    przestanie grać, dziecko musi się zatrzymać na jednej z kart i nazwać to co znajduje się na obrazku.

     4. Bardzo proszę aby na dywanie rozłożyć karty obrazkowe ale w pewnej odległości od siebie. Zadaniem dziecka będzie przeskoczyć obrazek, ale najpierw musi poprawnie nazwać przedstawiony na nim obrazek.

    5. Możemy również pobawić się w „Wyścig kart”. Na jednym końcu stołu układamy nasze karty obrazkowe, a następnie przekładamy je do drugiego końca stołu. „Zwycięska” karta staje się zagadką dla naszego przedszkolaka.

 

See you on Monday,

Teacher Agnieszka

 


23.03.2021r.

 

Witajcie! Dziś również poćwiczymy słownictwo związane z Wielkanocą.

 

Temat: Happy Easter!!! – rozmawiamy o świętach wielkanocnych cz2.

Słownictwo:

Easter /i:st?/ Wielkanoc

Easter eggs /i:st? egz/  – pisanki

an Easter basket /i:st? ba:sk?t/  – koszyk  wielkanocny

a lamb /læm/– baranek

a chick /??k/ – kurczątko

an Easter bunny /i:st? b?ni/ – króliczek

 

  1. Moja propozycja na dziś  to umieszczenie kart obrazkowych w różnych miejscach w domu. Następnie pytamy Where ia a chick/a lamb? A zadaniem dziecka jest podejście do odpowiedniego obrazka.
  2. Możemy wykorzystać również zabawę polegająca na pokazaniu dzieciom obrazka na zaledwie 1-2 s. Po tym krótkim czasie dzieci muszą odgadnąć co widziały na obrazku.

 

  1. Zachęcam do wspólnego posłuchania piosenek:

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=1pF7JpvUhcQ

 

https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc

 

https://www.youtube.com/watch?v=nZLIiq7B85g

 

  1. A także do wspólnego oglądnięcia świątecznej „Świnki Peppy”

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=PrNI1m5jBC4

 

https://www.youtube.com/watch?v=IS_LQNCleio

 

Have a nice day,

Teacher Agnieszka

 


22.03.2021r.

 

Witajcie! Już za kilka dni będziemy obchodzić  Święta Wielkanocne, tak więc dziś nauczymy się jak te święta obchodzone są w Wielkiej Brytanii i poznamy związane z nimi słowa.

 

Temat: Happy Easter!!! – rozmawiamy o świętach wielkanocnych.

 

Słownictwo:

Easter /i:st?/ Wielkanoc

Easter eggs /i:st? egz/  – pisanki

an Easter basket /i:st? ba:sk?t/  – koszyk  wielkanocny

a lamb /læm/– baranek

a chick /??k/ – kurczątko

an Easter bunny /i:st? b?ni/ – króliczek

 

Na początek bardzo proszę o pobranie kart obrazkowych o tematyce wielkanocnej.

https://www.mes-english.com/flashcards/print-flashcards.php?file=easter_cards

 

  1. Zanim przystąpimy do prezentacji słownictwa rozmawiamy z dzieckiem o tym jak obchodzimy Wielkanoc w Polsce, następnie mówimy dziecku że Anglicy obchodzą te święta inaczej niż my. Odsyłam Państwa do strony internetowej, gdzie opisane są zwyczaje towarzyszące tymświętom.

https://okenglish.eu/wielkanoc-w-anglii-zwyczaje-i-slownictwo/

 

Uwaga rodzice – zanim wasze dziecko zacznie słuchać i oglądać piosenki lub filmiki, sprawdźcie ich treść!!! Niestety pojawia się coraz więcej stron, które teoretycznie są przeznaczone dla najmłodszych a w rzeczywistości emanują przemocą. Bardzo proszę o wcześniejsze sprawdzenie treści podanego linka.

 

  1. Jak zwykle prezentujemy dziecku nowe słownictwo za pomocą kart obrazkowych. . Prosimy aby dziecko powtórzyło po nas każde słowo, bądź wyrażenie. Czynność powtarzamy 2-3 razy.
  2. Następnie prosimy aby dziecko zamknęło oczy i chowamy jedną z kart za plecy. Prosimy aby dziecko otworzyło oczy i pytamy What’s missing? (której karty brakuje) a zadaniem dziecka jest podanie prawidłowego wyrażenia. Kiedy dziecko zaczyna radzić sobie lepiej można utrudnić zadanie poprzez zasłonięcie wszystkich kart i zgadnięcie po kolei ukrytych słów bądź wyrażeń.

 

  1. Moja kolejna propozycja to gra w butelkę, zamiast której możemy użyć również spinnera. Karty obrazkowe rozkładamy na stole, bądź dywanie, wprowadzamy butelkę, lub spinnera w ruch, a zagadką staje się wylosowany obrazek.

 

  1. Zachęcam do wspólnego posłuchania piosenek:

https://www.youtube.com/watch?v=1pF7JpvUhcQ

 

https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc

 

https://www.youtube.com/watch?v=nZLIiq7B85g

 

  1. Zachęcam aby w domu na kartce  z bloku namalować dużą pisankę i ozdobić ją w dowolny sposób, dla tych bardziej wytrwałych można namalować więcej niż jedną pisankę.

 

See you,

Teacher Agnieszka

 


Ostatnia aktualizacja: 2021-04-13