Przedszkole Publiczne Nr 29 im. Marii Konopnickiej

GRUPA V

WITAMY

CZERWIEC:

DZIEŃ DZIECKA W PRZEDSZKOLU. 

Jak co roku w naszym przedszkolu obchodziliśmy Dzień Dziecka. To wspaniała okazja do super zabawy. I tak też było tym razem. Przedszkolaki wyruszyły w podróż po stacjach gdzie czekały je różne zabawy sportowe, tańce i różne wesołe atrakcje. 

https://drive.google.com/drive/folders/1ESb8HMTSyYhntLeoqE8AbfdU2J7eOiqZ?usp=sharing


MAJ:

 

PRZYGOTOWANIE DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE

 

W miesiącu maju dzieci poznały litery „P, p”; „F, f”. Doskonaliły technikę czytania. Podejmowały próby opowiadania bajek, legend, opowiadań, itp. Prowadziły dialogi odgrywając wybrane przez siebie postacie. Inscenizowały w teatrzyku znane bajki. Doskonaliły mowę i wymowę.

 

Zdjęcia

 

Dzieci poznały polskie środki płatnicze. Wiedzą, że pieniądze są dobrem uzyskanym za wykonaną pracę. Utrwalalały zdobyte wiadomości. Doskonaliły techniki rachunkowe. Układały i rozwiązywały zadania z treścią.

 

Zdjęcia

 

NASZE  PRACE

 

Zdjęcia

 

 

 

 

26.05.2021 w naszym przedszkolu obchodzimy uroczysty Dzień Rodziny. Składamy wszystkim Mamusiom i Tatusiom najserdeczniejsze życzenia!

 

 

DRODZY RODZICE!                     

 

Zdrowia, sił i codziennej radości

ze słowami największej wdzięczności  

za wszystkie lata, trudy i starania                                                         

składamy Wam dzisiaj podziękowania.

 

https://youtu.be/s6kXOtDZIUo

 

 

NASZ PRZEDSZKOLNY OGRÓDECZEK

 

Wiosna w pełni . Pracujemy w ogródku. Posadziliśmy sadzonki truskawek , selera, pietruszki ,pora   oraz cebule , nasiona fasoli i rzodkiewki. Prowadzimy systematyczną obserwację posadzonych roślin i nasion. Uczymy się jak należy dbać o rośliny w naturalnych warunkach. Dostrzegamy zależności między pogodą, a wzrostem roślin. Cierpliwie czekamy na efekty  prowadzonych przez nas upraw.

 

Zdjęcia

 

 

POLSKA - MOJA OJCZYZNA

 

W pierwszych dniach maja utrwalaliśmy wiadomości na temat znaczenia symboli narodowych w życiu każdego Polaka. Rozmawialiśmy o  historii Warszawy i Krakowa. Wiemy, że Warszawa jest stolicą Polski, a Kraków jest stolicą naszego regionu. Słuchaliśmy legend oraz oglądaliśmy charakterystyczne dla Krakowa i Warszawy pomniki. Poznaliśmy również postacie wybitnych Polaków oraz ich dokonania.

 

Zdjęcia

 

 

KWIECIEŃ:

30.04.2021

W tym miesiącu rozmawialiśmy na takie tematy:
- Dbamy o naszą planetę
- Kosmiczne podróże 

Poznaliśmy litery:
- ,,ł" , ,,Ł"
- ,,z" , ,,Z"

Rozwijaliśmy inwencję twóczą oraz wyobraźnię wykonując różnorodne prace plastyczne. 

https://drive.google.com/drive/folders/1jIImyg-vrFmOnBNsEQ7rDaJbb7S5dovK?usp=sharing


16.04.2021

WITAJCIE SŁONECZKA ! 

Temat: Rolnik i zwierzęta na wsi. 

1. Słuchanie piosenki pt: ,,Stary Donald farmę miał".

https://www.youtube.com/watch?v=KITSIpt5GzA

- wymień zwierzęta w niej występujące, naśladuj je ruchem i głosem. 

2. Słuchanie wiersza. 

"Wspólna Praca" Ludwik Wiszniewski

Kwaknął kaczor raz i drugi:
- Na podwórku widzę pługi... Kwa, kwa!

Wróbel siedzi na stodole:
- Już gospodarz jedzie w pole... Ćwir, ćwir!

Zając przysiadł na ugorze:
- Już gospodarz w polu orze... Hop, hop!

Na płoteczku kogut pieje:
- Już gospodarz w polu sieje... Ko, ko!

Na topoli kraczą wrony:
- Już koniki ciągną brony... Kra, kra!

Teraz krzyczą wszyscy razem:
- Oraliśmy z gospodarzem... Hej! hej!

Opowiedz na pytania:
- Jakie zwierzęta występowały w wierszu?
- O czym opowiadały zwierzęta?
- Jakie prace polowe wykonywał gospodarz?
- Czy wiecie, jakie inne prace wykonuje rolnik?

3. Praca rolnika ,,zabawa naśladowcza".

Rodzic czyta, a dziecko wykonuje usłyszane czynności: W wiejskiej zagrodzie praca wre już od świtu. Gospodarz wcześnie wstał, by zająć się zwierzętami. Najpierw wszedł do chlewika, gdzie w wielkich kotłach mieszał paszę dla świń, nalewał wodę do zbiorników i poideł. Wielkimi widłami poprzenosił do boksów belki słomy i siana. Następnie poszedł do stajni, gdzie wsypał owies dla koni i oczywiście nalał wodę do zbiorników. Naniósł również z kopy obok świeżego siana. Na koniec poszedł do obory, gdzie już czekały na niego krowy. Stały i muczały, a on najpierw je nakarmił, a potem zabrał się do dojenia. Podchodził do każdej z nich i siadał obok na małym stołeczku. Obiema rękoma chwytał wymiona i doił krowę. Do wiaderka płynęło ciepłe mleko. Po oporządzeniu zwierząt gospodarz zjadł szybko śniadanie i wyprowadził z garażu traktor. Doczepił do niego pług i wyruszył w pole. Tam zaorał i zbronował całe pole, równiutko, rządek przy rządku. Następnie wsypał ziarno do wielkiego wiadra i zaczął siać – chodząc po polu w jedną i drugą stronę. Przyjechał do domu, zjadł obiad i wyszedł do stodoły, gdzie musiał poprzestawiać bardzo ciężkie worki z paszą dla zwierząt. Zaczęło zmierzchać, znowu doglądał swój dobytek: krowy, konie, świnie, kury oraz kaczki. Wieczorem, po kolacji, mógł nareszcie odpocząć.

4. Obejrzyj film pt:,,Wiosna w polu".

https://www.youtube.com/watch?v=I6EGdIPn8Lg

Porozmawiaj z rodzicami, o tym, jak wygląda praca rolnika wiosną, latem, jesienią i zimą?

5. Czy wiesz co to są produkty zbożowe ? Sprawdź czy zgadłeś. 

https://www.youtube.com/watch?v=HSN9mM6lyzU&t=2s

6. Rysujemy kształty na kaszy i mące. 

https://www.youtube.com/watch?v=qmoyUzWutNA

7. KP strona 75 (Przeczytaj zdania samodzielnie lub z pomocą rodzica).

POZDRAWIAM WSZYSTKIE SŁONECZKA !!!
DO ZOBACZENIA JUŻ W PONIEDZIAŁEK W PRZEDSZKOLU. 
PROSZĘ O PRZYNIESIENIE KSIĄŻKI ,,SZCZEŚCIOLATEK RAZEM UCZYMY SIĘ" CZĘŚĆ 4. 



15.04.2021

WITAJCIE SŁONECZKA !

Temat: Co słychać na wiejskim podwórku ? 

1. Słuchanie wiersza pt ,,Wiejskie podwórko" D. Kossakowskiej.

„Wiejskie podwórko” 
W gospodarstwie wujka gwarno i wesoło.
Od samego rana piknik pod stodołą.
Baran z owcą beczą, krowa głośno ryczy.
A kurczaków tyle, że ich nikt nie zliczy.
Odeszły od kwoki, teraz piszczą, skrzeczą.
Gdy zobaczą kwokę, to do niej polecą.
Koza skubie trawę, sama je śniadanie,
Bo jej mąż pan kozioł stoi dziś przy sianie.
W tej ogólnej wrzawie słychać rżenie koni.
Kiedy się rozpędzą nikt ich nie dogoni.
Osioł patrzy z boku, nie wie co ma robić.
Też swą obecnością piknik chce ozdobić.
Wreszcie jest gospodarz, niesie coś pysznego.
Będzie więc jedzenie tutaj dla każdego.
Trawę dziś dostanie owca, koń i krowa.
Dla osiołka porcja też już jest gotowa.
Kogut oraz kury mają pyszne zboże.
To w niesieniu jajek na pewno pomoże.
Każdy uczestniczy w wesołej zabawie.
Kiedy się najedzą, odpoczną na trawie.

Rozmowa na podstawie wiersza.
- Co odbywa się od rana pod stodołą wujka?
- Co robi baran z owcą?
- Co robi krowa?
- Co zrobiły kurczaki?
- Dlaczego koza sama skubie trawę?
- Jakie zwierzę rży?
- Gdzie stoi osioł?
- Co gospodarz przyniósł zwierzętom?
- Kto dostanie trawę?
- Kto zje ziarna zbóż?
- W czym pomoże kurom zjedzenie pysznego zboża?
- Co zrobią zwierzęta, gdy będą najedzone?

2. Co jedzą zwierzęta ?

https://www.youtube.com/watch?v=2LOpSLZe2RA&t=17s

Dzieci wypowiadają się na temat tego co jedzą zwierzęta hodowane w gospodarstwie
na podstawie oglądanego filmiku oraz własnego doświadczenia.

3. Posłuchajcie wiersza ,,Gadanie zwierząt" A. Oleckiej.

„Gadanie zwierząt” 
Dziś zwierzęta przemówiły.
Gospodarzy obudziły.
Krowy muczą w swej oborze.
Kotek miauczy tu na dworze.
Konik w stajni głośno rży.
A w chlewiku świnka śpi.
Kury gdaczą gdzieś w kurniku.
Kogut pieje kukuryku.
Baran beczy be be be.
Koza na to me me me.
Kaczki kwaczą gdzieś nad stawem.
Piesek szczeka z nimi razem.
I tak sobie rozmawiały,
że dzień cały przegadały.

- Spróbujcie policzyć ile zwierzątek występuje w wierszu.
- Jak nazywają się domy tych zwierząt ?

Aby się upewnić  ,że dobrze znacie nazwy domów zwierząt zobaczcie krótki filmik ,,Gdzie ja mieszkam".
https://www.youtube.com/watch?v=1PD3jNhefUA

4. Ćwiczenie karta pracy strona 74 (W pustym prostokącie narysuj zwierzę, które ukryło się na obrazku).

5. Zabawa w farmę.

A teraz pomyślcie, czy wśród Waszych  zabawek są jakieś zwierzątka? Zgromadźcie je, policzcie, nazwijcie oraz naśladujcie ich głosy.
Na zakończenie zbudujcie własną farmę z klocków i jeżeli macie figurki zwierząt umieście je na Waszej  farmie.

6. Ruch do zdrowie, poćwicz sobie.

https://www.youtube.com/watch?v=Tc82wV1jV-4&t=6s


TO TYLE NA DZIŚ. POZDRAWIAM WSZYSTKIE SŁONECZKA !!!
PANI EWA. 


14.04.2021

WITAJCIE SŁONECZKA !

Temat: Dzień matematyczny - ćwiczymy liczenie.

1. Na początek słuchanie piosenki matematycznej. 


https://www.youtube.com/watch?v=Qxaf_udSzng&t=38s

2. Policz zwierzęta - zwierzątkowe zagadki.

https://www.youtube.com/watch?v=CydtsZp9Lkk

3. Zabawa matematyczna - ćwiczymy liczenie.

Potrzebne nam będą karteczki z cyferkami od 1 do 10 ( kilka sztuk) i znaki ,,+" ,,-" ,,=". Czytamy dziecku zadanie tekstowe a ono wybiera odpowiednie kartoniki i układa działanie:

np. W zagrodzie są 3 świnki, 2 krowy i 2 kozy. Ile zwierząt jest w zagrodzie? ( 3 + 2 + 2 = 7)

1. W kurniku mieszkają: 3 kury, 1 kogut, 4 kaczki. Ile ptactwa mieszka w kurniku?
2. Koło domu chodzą: 2 czarne koty, 2 rude koty i 1 biały. Ile kotów chodzi koło domu?
3. W oborze są 4 cielątka i 5 krów. Ile zwierząt jest w oborze?
4. Na podwórku stoi: 1 traktor, 4 przyczepy i 2 kombajny. Ile maszyn jest na podwórku? Itp.
5. W stajni mieszka: 10 koni, 3 pojechały na zawody. Ile jest teraz koni w stajni ?

4. Poćwicz liczenie - ,,Policz kropki".

https://szaloneliczby.pl/policz-kropki/

5. Wykonaj ćwiczenie KP strona 76 (Narysuj taki sam wzór).

6. Masażyk relaksacyjny.

Połóżcie  się na brzuszku lub usiądźcie  tyłem do rodzica. Rodzic czytając wierszyk wykonuje odpowiednie ruchy  ( potem Wy  wykonajcie  masażyk na  plecach rodzica):

Na podwórku wielki gwar  (dłonie na płasko masują plecy),
piesek szczeka: hau, hau, hau  ( dłonie na płasko uderzają delikatnie plecy),
kurka dziobie: dziób, dziób, dziób   (pojedynczo paluszki pukają w plecy),
owca biegnie: tup, tup, tup   (dwa paluszki udają że biegną po plecach).
baran rogi ostrzy swe    (kanty dłoni pocierają plecy),
świnka w błocie tapla się    (dłonie na płasko masują plecy),
konik biegnie: ram, tam, tam   (dłonie zwinięte w piąstki uderzają w plecy),
kotek miauczy: miau, miau, miau   (łaskotanie za uchem dziecka).

7. Praca plastyczna. 

niezbędne   materiały  (  potrzebne  będą  mniejsze  i  większe  kółka – mogą być wycięte z papieru  lub   waciki  kosmetyczne - np do wykonania owieczki)  zerknijcie  na  stronę
http://maluchwdomu.pl/2015/05/origami-zwierzatka-z-wiejskiego.html
znajdziecie  tam  ciekawy  pomysł  na  proste  wykonanie  zwierząt  wiejskich.

8. Gra memory - ,,Zapamiętaj zwierzęta" (Dla chętnych).

https://view.genial.ly/5e95a496d82ffd0dbff5dbb4


TO TYLE NA DZIŚ. POZDRAWIAM WSZYSTKIE SŁONECZKA !!! 
PANI EWA. 




13.04.2021

WITAJCIE SŁONECZKA !

Temat: Pożyteczne zwierzęta !

1. Słuchanie piosenki - Co nam dają zwierzęta ?

https://www.youtube.com/watch?v=8E5JeRPT4E4&t=5s

2. Słuchanie wiersza czytanego przez rodzica.


,,Tylko nic nie mówcie krowie" - H. Szayerowa

Nabiał - produkt
smaczny, zdrowy
Dostajemy go
od krowy

Tylko nic nie mówcie krowie

Jak się krowa
o tym dowie,
to się jej
przewróci w głowie
i gotowa
narozrabiać
I przestanie
nabiał dawać,
czyli:
masło
mleko
sery
i śmietanę
na desery!
No i jajka.

Co ja baję?
Przecież jajka
kura daje.

Tylko nic nie mówcie kurze!

Niech je daje
jak najdłużej!
Bo jak o tym
się rozgłosi...
to przestanie
jajka znosić!
 

Odpowiedz na pytania:

Co to jest nabiał?;
Jakie produkty były wymienione w wierszu?;
Od jakich zwierząt pochodzi mleko?;
Czy wszyscy ludzie mogą pić mleko? (nie);
Czy jajka też są wytwarzane z mleka?;
Dlaczego jajka też są nabiałem?.


3. Skąd się bierze mleko ?

https://www.youtube.com/watch?v=xJRi9ykdZP0

Czy wiecie jakie produkty dają nam zwierzęta? Otwórzcie lodówkę i spróbujcie je odnaleźć. Obejrzyjcie film edukacyjny.

4. Co to są produkty mleczne ?

https://www.youtube.com/watch?v=Veacl9J-yrQ

5. Zagadki sensoryczne - spróbuj co jesz. 

Dziecko z zamkniętymi oczami próbuje dostępnych produktów mlecznych, np. twaróg, jogurt, ser żółty, kefir i nazywa je. /zabawa dla dzieci nieuczulonych na produkty mleczne/

6. Eksperyment - Kolorowe mleko.

https://www.youtube.com/watch?v=stg9EYDGn4g

7. Ćwieczenie KP strona 73 (pokoloruj litery, które tworzą nazwy podanych obrazków).

8. Pogodne ćwiczenia w podskokach, pobawcie się z rodzicami bo gimnastyki nigdy dość. Reaguj na sygnał dźwiękowy. 

https://www.youtube.com/watch?v=cGOK6AcTLZE&t=5s



TO TYLE NA DZIŚ. POZDRAWIAM WSZYSTKIE SŁONECZKA, PANI EWA.





12.04.2021

WITAJCIE SŁONECZKA !

Temat: Na wiejskim podwórku !

1. Rodziny zwierząt - nazywanie zwierząt dorosłych i ich młodych.

https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U&t=341s

Pytania do dzieci:
- nazwij zwierzęta z wiejskiego podwórka
- opisz ich wygląd
- czym pokryte jest ciało zwierzęcia (pióra, szczecina, sierść)

Nazwij zwierzęta dorosłe i ich młode np (klacz- koń - źrebie, krowa - byk - ciele itp.)

2. Co to za zwierze  - zabawa słuchowa.

https://www.youtube.com/watch?v=3oE8dF4HPAE

3. Dopowiedz i zrób.

Powiedz: prosię i podrap się po … (nosie)
Powiedz: koń i wyciągnij do mnie…
Powiedz: krowy i dotknij palcem …
Powiedz: króliczki i nadmij …
Powiedz: kaczuszka i dotknij łokciem …
Powiedz: psy i klaśnij raz, dwa, …

4. Sylaby do pary - zabawa dydaktyczna.

Zadaniem dzieci jest dopasowanie sylab tak, aby powstał wyraz, (rodzic mówi pierwszą sylabę, dziecko dopowiada drugą):
- kro - wa
- in -dyk
- ku - ra
- ba - ran
- ow - ca
- ko - gut

5. Ćwieczenie z KP strona 72 (naucz się rymowanki na pamięć. Rysuj koguta po śladzie, a następnie pokoloruj go według wzoru). 

6. Praca plastyczna ,,rączki"

https://www.google.pl/search?q=farm+animal+hand+prints&tbm=isch&ved=2ahUKEwiU0p38k8DoAhWxyMQBHdabCL4Q2-cCegQIABAA&oq=farm+animal+hand+prints&gs_lcp=CgNpbWcQAzoECAAQE1CxUFi2X2CFYWgAcAB4AIABkgGIAd4FkgEDNC4zmAEAoAEBqgELZ3dzLXdpei1pbWc&sclient=img&ei=yNOAXpTOA7GRk74P1rei8As&bih=610&biw=1280&fbclid=IwAR3z0ylWT9fje2GWu_1Ln2AhFluflETgzQrAUBTWk7iR0bQNm3jMD026r7o

odrysuj rączkę mamy/taty na kartce. Teraz wspólnie spróbujcie dorysować takie elementy, aby powstał rysunek wybranego wiejskiego zwierzątka.



TO WSZYSTKO NA DZIŚ. POZDRAWIAM, PANI EWA !!!

 

WITAM WAS KOCHANE DZIECI!

 

zajęcia 09.04.2021r.

 

W ŚWIECIE RYCERZY I KSIĘŻNICZEK!

 

zajęcia 08.04.2021r.

 

 

WITAM WAS W ŚWIECIE BAJEK!

 

zajęcia 07.04.2021r.

 

 

DZIEŃ DOBRY! 

MYŚLĘ, ŻE WSZYSCY JESTEŚCIE GOTOWI NA NOWE WYZWANIA!

 

zajęcia 06.04.2021r.


 

2.04.2021

WITAJCIE SŁONECZKA !

Temat: Święta Wielkanocne. 

1.Rozwiązywanie zagadek. 

Jajka ozdabiane,
Pięknie malowane. /pisanki/

Pośrodku pięknych pisanek,
Stoi bielutki cukrowy… /baranek/

Znajdziesz w niej bazie,
Bukszpan – roślin wiele,
Tydzień przed Wielkanocą
Święcisz ją w kościele. /palemka/

Pyszna zupa – pierwsza klasa!
Jest w niej jajko, jest kiełbasa! /żurek/

Długie ma uszy,
Jeszcze dłuższy skok!
Na słodkości od niego
Czekasz cały rok! /zajączek/

Żółciutka kuleczka,
Co wychodzi z jajeczka. /kurczaczek/

Pyszne ciasto na święta podane,
Najlepiej smakuje lukrem polane! /baba wielkanocna/

Z ziarnami lub biały,
Najlepszy jest świeży.
A jego kromeczka
Też w koszyczku leży. /chleb/

W ten dzień woda wokoło się leje,
Każdy z nas, choć mokry, co chwila się śmieje. /śmigus – dyngus/

2.Quiz wiedzy o Świętach Wielkanocnych. 

 Święta Wielkanocne obchodzimy zawsze
a) zimą b) jesienią c) wiosną.

Jajka pomalowane jednym kolorem nazywamy
a) pisankami b) kraszankami c) drapankami.

Śmigus–dyngus, czyli zwyczaj polewania wodą obchodzimy w:
a) lany wtorek b) laną niedzielę c) lany poniedziałek.

Malowane jajka w różne wzorki nazywamy
a) piosenkami b) pisarkami, c) pisankami.

Podczas śniadania wielkanocnego dzielimy się
a) opłatkiem b) jajkiem c) chlebem.

Dawny zwyczaj wielkanocny polegał na
a) chodzeniu z gwiazdą b) chodzeniu po kolędzie c) chodzeniu z kogucikiem.

Co święcimy w Niedzielę Palmową?
a) Jajka. b) Chleb. c) Palmę.

Jak nazywamy koszyczek z jedzeniem, który święcimy w Wielką Sobotę?
a) Plecionka. b) Święconka. c) Wędzonka.

Ciekawa jestem, jak Ci się udało?

3.Eksperyment z jajem.

- Budowa jajka
Potrzebne będą: jajka, talerzyk, latarka

Pytanie badawcze: Z czego składa się jajko?

Przebieg: Dorosły  rozbija jajko na talerzyk, wskazuje z czego składa się jajo kurze: skorupka, błona, białko, żółtko, płytka zarodkowa na żółtku (ciemnożółte kółeczko, nie zawsze jest widoczne), komora powietrzna.

Wyjaśnienie: Dorosły tłumaczy, jaką pełnią funkcję poszczególne części jajka: skorupka oraz błona chronią jajko przed uszkodzeniami; białko – chroni powstającego pisklaka przed wyschnięciem; żółtko – zawiera substancje niezbędne do rozwoju pisklaka; komora powietrzna – zapewnia pisklakowi możliwość oddychania; płytka zarodkowa – z niej może się rozwinąć pisklak. Z jaj dostępnych w sklepie nie wyklują się pisklęta.

- Jak odróżnić jajko ugotowane od surowego?

Potrzebne będą: jajka ugotowane i surowe o tej samej temperaturze

Pytanie badawcze: Czy da się odróżnić jajko ugotowane od surowego bez rozbijania skorupki? 

Przebieg: Dorosły kręci na stole jajkiem surowym i jajkiem ugotowanym – jajko surowe kręci się wolniej i krócej, jajko gotowane obraca się szybciej i dłużej. Dziecko próbuje odgadnąć, które jajko jest ugotowane, a które surowe, następnie dorosły rozbija jajka i weryfikuje ustalenia dzieci. 

Wyjaśnienie: Jajko ugotowane kręci się szybciej, ponieważ ma zwartą konsystencję. W jajku surowym poruszający się płyn powoduje wolny i nierówny obrót.

- Skaczące jajko

Potrzebne będą: surowe jajka zalane octem 48 godzin wcześniej, latarka

Pytanie badawcze: Czy można pozbawić jajko skorupki bez jej dotykania?

Przebieg: Dorosły demonstruje dziecku naczynie z jajkami zalanymi octem 48 godzin wcześniej. Wyjmuje jajko, opłukuje. Pokazuje, że jajko jest miękkie. Puszcza je z wysokości ok. 10 cm na stół – jajko odbija się jak piłeczka. Oświetla je latarką i pokazuje dokładnie jego zawartość. Gdy obraca jajko, żółtko widocznie się przemieszcza. Dzieci eksperymentują delikatnie z pozostałymi jajkami (uwaga – jajka mogą pęknąć!)

Obejrzyjcie też poniższy filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=rjeG_CQLLmg&t=5s

Wyjaśnienie: Skorupka jajka zbudowana jest głównie z wapnia oraz innych pierwiastków. Kwas octowy rozpuszcza te składniki, całkowicie pozbawiając jajko skorupki. Uwaga, w ten sam sposób niektóre kwasy (np. fosforowy) zawarte w jedzeniu i napojach rozpuszczają szkliwo naszych zębów, powodując ich psucie! Dlatego tak ważne jest mycie zębów.

4.Wielkanocne memory - znajdź pisanki i połącz w pary. 

https://learningapps.org/watch?v=pw9astd6219

5.Zabawcie się w ruletkę. Wykonujcie to co wypadnie.

https://wordwall.net/pl/resource/893767/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-%C4%87wiczenia

Z okazji Świąt Wielkanocnych życzymy Wam oraz waszym rodzicom zdrowia, radości, wzajemnej miłości i życzliwości.
Pani Ewa oraz Pani Basia.
 

W muzczynym nastroju żegnamy się do wtorku !!!

https://www.youtube.com/watch?v=PrCTwTwCVXU 
Brak opisu.

 

1.04.2021

WITAJCIE SŁONECZKA !


Temat: Wielkanoc królika.


1. Posłuchajcie piosenki ,,Idą Święta Wielkanocne".

https://www.youtube.com/watch?v=B3AVIa8MJbQ&t=19s

Idą święta, wielkanocne idą święta.
O tych świętach każdy zając pamięta.
Do koszyczka zapakuje słodycze
i na święta ci przyniesie moc życzeń.
Idą święta, wielkanocne idą święta.
O tych świętach i kurczątko pamięta.
W żółte piórka się ubierze, wesołe
wśród pisanek będzie biegać po stole.
Idą święta, wielkanocne idą święta.
O tych świętach nasz baranek pamięta.
Ma na szyi mały dzwonek dźwięczący,
będzie dzwonił, będzie skakał po łące.

Pytania do piosenki:

- Jakie zwierzątka występują w piosence?
- Które z nich będą gościły na Waszych stołach wielkanocnych?
- Będą z czekolady czy lukru?

2. Słuchanie opowiadania ,,Bajeczka Wielkanocna".

 Wiosenne słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, aż zaspane wierzbowe Kotki zaczęły wychylać się z pączków.  Jeszcze chwilkę – mruczały wierzbowe Kotki – daj nam jeszcze pospać, dlaczego musimy wstawać? A słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło: – Tak to już jest, że wy musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle roboty. Gdy na gałęziach siedziało już całe stadko puszystych Kotków, Słońce powędrowało dalej. Postukało złotym palcem w skorupkę jajka – puk – puk i przygrzewało mocno. – Stuk – stuk – zastukało coś w środku jajka i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się malutki, żółty Kurczaczek. Słońce wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną kokardką. – Najwyższy czas – powiedziało – to dopiero byłoby wstyd, gdyby Kurczątko nie zdążyło na Wielkanoc. Teraz Słońce zaczęło rozglądać się dookoła po łące, przeczesywało promykami świeżą trawę, aż w bruździe pod lasem znalazło śpiącego Zajączka. Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę. – Już czas, Wielkanoc za pasem – odpowiedziało Słońce – a co to by były za święta bez wielkanocnego Zajączka? Popilnuj Kurczaczka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś. – Kogo? Kogo? – dopytywał się Zajączek, kicając po łące. – Kogo? Kogo? – popiskiwało Kurczątko, starając się nie zgubić w trawie. – Kogo? Kogo? – szumiały rozbudzone wierzbowe Kotki. A Słońce wędrowało po niebie i rozglądało się dokoła, aż zanurzyło złote ręce w stogu siana i zaczęło z kimś rozmawiać. – Wstawaj śpioszku – mówiło – baś, baś, już czas, baś, baś. A to „coś” odpowiedziało mu głosem dzwoneczka: dzeń – dzeń, dzeń – dzeń. Zajączek z Kurczątkiem wyciągali z ciekawości szyje, a wierzbowe Kotki pierwsze zobaczyły, że to „coś” ma śliczny biały kożuszek i jest bardzo małe. – Co to? Co to? – pytał Zajączek. – Dlaczego tak dzwoni? – piszczał Kurczaczek. I wtedy Słońce przyprowadziło do nich małego Baranka ze złotym dzwonkiem na szyi. – To już święta, święta, święta – szumiały wierzbowe Kotki, a Słońce głaskało wszystkich promykami, nucąc taką piosenkę:

W wielkanocny poranek

Dzwoni dzwonkiem Baranek,

A Kurczątko z Zającem

Podskakują na łące.

Wielkanocne Kotki,

Robiąc miny słodkie,

Już wyjrzały z pączka,

Siedzą na gałązkach.

Kiedy będzie Wielkanoc.

Odpowiedzcie na pytania z opowiadania:
- Co robiło Słońce?
- Kogo obudziło jako pierwsze, drugie, kolejne?
- Dlaczego Słońce budziło Kotki, Kurczaczka, Zajączka i Baranka?
- Jakie święta zbliżają się do nas wielkimi krokami?

3. Praca z obrazkiem. KP strona 70 (Odpowiedz jakie wielkanocne zabawy urządził królik).

Wypowiedzcie się na temat obrazków, opiszcie zabawy królika, nadajcie tytuły poszczególnym obrazkom.

4. Zabawa paluszkowa - ,,Zajączek Wielkoanocny".

https://www.youtube.com/watch?v=To2Jfos-mRQ

Podskakuje zając (paluszki u jednej tworzą zająca i poruszamy udając podskoki),

uszami machając (machamy raz jednym raz drugim palcem)

tworzy pisaneczki (z paluszków układamy kształt jajka),

to w kropeczki (kropkujemy)

to w paseczki (w powietrzu rysujemy paski).

Później zając zmyka (skaczemy paluszkami)

prosto do koszyka (druga rączka tworzy koszyczek),

a tam sól (udajemy solenie),

masełko (ruch smarowania),

chlebek pokrojony(kroimy palcem).

Zając zjadł wszystko (ruszamy palcami udając jedzenie)

i jest najedzony! (masujemy brzuch).

5. Ułóżcie wielkanocne puzzle.

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=212b9cf3213e

A potem  znajdźcie pisanki Klary, Wojtka, Helenki, Sabiny - po wysłuchaniu opisu czytanego przez rodzica. 

https://learningapps.org/watch?v=papwqouq219

6. Słuchanie piosenki ,,Zając".

Czas na trochę ruchu. Odtwórzcie piosenkę i statrajcie się wykononywać następujące ruchy:
https://www.youtube.com/watch?v=wHBttUjMPHc
 

Zając długie uszy ma (pokazujemy jakie długie uszy ma zając)

trala la, trala la (klaszczemy)

Nosek słodki oczka dwa (pokazujemy na nos, potem na oczy)

hopsa, hopsa, sa. (skaczemy)

Każdy zając skacze – hop!

Hop! Hop! Hop! Hop! Hop! Hop!

Jeden skok.

Drugi skok

Teraz wszyscy: hop!

Możecie również wykonać ćwiczenia rytmiczne- wyklaskać lub wytupać rytm, możecie  również go wystukać za pomocą plastikowego kubeczka lub dwóch plastikowych klocków.


TO WSZYSTKO NA DZIŚ, POZDRAWIAM PANI EWA.

MARZEC:

31.03.2021

WITAJCIE SŁONECZKA W DNIU MATEMATYCZNYM !

Temat: Liczymy jajka.

1.Słuchanie piosenki.


Posłuchajcie piosenki o cyferkach z poniższego linku. 
https://www.youtube.com/watch?v=JdcGTOAAuKg&t=1s

- narysujcie w powietrzu cyferki z piosenki. 

2. Liczymy pisanki - ćwiczenia liczbowe.

Proszę przygotować liczmany (guziki, klocki, klamerki) oraz cyfry 1-10 i znaki ,,+" , ,,-" , ,,=". 
Zadania do wykonania (rodzic czyta zadanie a dziecko układa równanie i odczytuje je):

- Karolina ma szcześć pisanek a Jakub dwie. Ile razem mają pisanek ?
- Ania malowała pisanki. Pomalowała 10, 4 dała Julce. Ile jej zostało ? 
- Mama pomalowała trzy pisanki. Tata pomalował trzy pisanki, ich synek pomalował jedną pisankę. Ile pisanek pomalowali razem ? 

3. Układamy zadania. 

Jak sobie poradziliście z poprzednim zadaniem ? Teraz sami spróbujcie ułożyć swoje zadania dla rodziców.

4.  Rozmowa liczb - zabawa matematyczna. 

(Rodzic kładzie na stole cyfrę 8 a dziecko musi odgadnąć o jakiej liczbie mówi cyfra 8?)
Jestem od niej (czyli od 8) o 1 mniejsza: dziecko pokazuje 8 palców a potem chowa 1
Odp: To liczba 7.

Dziecko układa równanie: 8-1=7 i odczytuje je.

Jestem od niej o (dwa, trzy, cztery…) mniejsza. Dziecko pokazuje 8 palców i chowa po kolei 2,3,4…. Odpowiada i układa równanie a następnie je odczytuje.

8-2=6 8-3=5 8-4=4

Następnie rodzic kładzie na stole kartonik z liczbą 5:
Jestem od niej o (0,2,3,4) większa. Dziecko pokazuje 5 palców i dokłada (2,3,4). Układa równanie i je odczytuje.

5. Gimnastyka.

A teraz czas na ćwiczenia. Słoneczka nie próżnują tylko się gimnastykują. Zaproście rodzica do wspólnej zabawy. Bawcie się dobrze !
 https://www.youtube.com/watch?v=FacAJxiIzh4

6. Masażyk relaksacyjny.

Odpocznijcie, czas na relaks. Wykonajcie masażyk z rodzicem lub rodzeństwem.
Rodzic na plecach dziecka wykonuje masażyk do tekstu rymowanki. 

Pierwsza pisanka jest cała w kropeczki – rysujemy kropeczki
Druga pisanka w krótkie paseczki – rysujemy paseczki
Na trzeciej pisance same szlaczki – rysujemy szlaczki
Na czwartej pisance wesołe kurczaczki – rysujemy dzioby kurczaków
Na piątej pisance zajączek się śmieje – rysujemy uszy zająca
Na szóstej pisance słonko mocno grzeje – rysujemy słonko
Siódma pisanka ma trójkątów bez liku – rysujemy trójkąty
Ile pisanek jest w moim koszyku? – szczypiemy pod boczki

7. Zadanie do samodzielnego wykonania. KP strona 69 (Pokoloruj pisanki według instrukcji). 



To wszystko na dziś, pozdrawiam Pani Ewa.  




30.03.2021

WITAJCIE SŁONECZKA !


Temat: Koszyczek ze Święconką.

1. Słuchanie piosenki ,,Wieziemy tu kogucika".

Do piosenki z poniższego linka poruszajcie się i potańczcie.
https://www.youtube.com/watch?v=TV1D0I8SWPo

2. Praca z obrazkiem. KP strona 68.  

W dzisiejszym dniu zachęcamy do zapoznania się z ,,Wielkanocnym Koszykiem".
Pytania dotycące obrazka z Kart Pracy:
- co powinno znaleźć się w Wielkanocnym koszyku ?
- co symbolizują konkretne pokarmy ? (chleb - ciało Chrystusa, sól - oczyszczenie i prawda, jajko - odradzajace się życie, ciasto - doskonałość, wędlina - zdrowie i dostatek,
baranek - zwycięstwo życia nad śmiercią).

3. Oglądnijcie poniższy filmik.

https://www.youtube.com/watch?v=lnglzbx4H7Q

4. Wielkanocne rymy - zabawa słowna. 

Poszukaj rymów do słów związanych z Wielkanocą; może uda Ci się znaleźć kilka rymów do jednego słowa.

        koszyczek - .....................

         jajeczko - ........................

         babka - ............................

         żuraek - ...........................

         baranek - .........................

         zajączek - ........................

         mazurek - ........................

5. Układanie zdań z wyrazem - zabawa dydaktyczna.

Rodzic podaje wyraz związany z Wielkanocą na przykład: jajko. Następnie prosi dziecko aby ułożyło z tym wyrazem zdanie. Za każdym razem przeliczcie ile jest wyrazów w waszym zdaniu. 

6. Praca z podręcznikiem. Wykonaj ćwiczenie KP strona 68 ( Rysuj wełnę baranka po śladzie).

7. Jak narysować Wielkanocny koszyczek? – nauka rysowania krok po kroku.

https://www.youtube.com/watch?v=WeCwMg4JZnY


8. Zabawa ruchowa ,,Wielkanocna ruletka".

Czas na porcję ruchu, zakręć kołem i zamień się w wielkanocne zwierzątko. 
https://wordwall.net/pl/resource/1180551/wielkanocne-zabawy


Życzę wszystkim radosnego tworzenia oraz miłej i wesołej zabawy!!!
Pani Ewa. 



29.03.2021

WITAJCIE SŁONECZKA !

Temat: Wielkanocne Tradycje 

1.Słuchanie wiersza czytanego przez rodziców.

,,Wielkanoc" 
Wielkanoc stół już przygotowany.
Na nim pisanki i baranek lukrowany.
Mazurki gotowe, stoją w pięknym rzędzie,
kiełbasa i żurek na pewno też będzie.
Baba wielkanocna duża i pachnąca
i owies zielony, co pędzi do słońca.
W koszyczku święconka i bazie w wazonie 
W świąteczny bukiet ułożone. 

Rozmowa w oparciu o wiersz, ilustracje i własne doświadczenia.
- W jaki sposób ludzie przygotowują się do Wielkanocy?
- Jakie potrawy stoją na wielkanocnym stole?
- Czym ludzie dekorują stół wielkanocny?
- Jaką uroczystość obchodzą tydzień przed Wielkanocą?
- z czego wykonana jest palma wielkanocna?
- Co to jest Śmigus – dyngus?

2. Zapraszam do obejrzenia filmiku o zwyczajach wielkanocnych. 
https://www.youtube.com/watch?v=r-to1UXYMUA

3. Co to jest tradycja.

Rodzcie wytłumaczcie dziecku znaczenie pojęcia ,,tradycja". (Zasady postępowania, poglądy, wiadomości przekazywane z pokolenia na pokolenie). Porozmawiajcie o tym w jaki sposób u was w domach obchodzi się Święta Wielkanocne, jak się do nich przygotowujecie, jakie tradycje panują w waszej rodzinie. 

4. ,,Pisanki, kraszanki..." - zapoznanie z technikami ozdabiania jajek. 

Pisanki – na skorupce jajka roztopionym woskiem pszczelim rysuje się różne wzory. Wykonuje się to szpileczką umieszczoną w patyku. Następnie zanurza się jajka w barwniku. W miejscu, gdzie jest wosk farba nie pomaluje skorupki. po wyjęciu jajka z farby, usuwa się wosk.
Kraszanki – jajka gotuje się w wywarze z barwnikiem uzyskanym ze składników naturalnych (np. łupiny cebuli) lub sztucznym.
Drapanki – na zabarwionym jajku wydrapuje się wzory ostrym narzędziem – szpilką, nożem.
Wycinanki, nalepianki – jajka ozdabia się wzorami wyciętymi z papieru.

https://drive.google.com/file/d/1VCUWiaGqr9ERtg_Wue8L4LkZ93FyLInH/view

5. Wykonajcie zadanie z KP strona 71 (Pokoloruj pisankę według instrukcji).

6. Wielkanocne prace plastyczne - propozycje do wyboru.

https://www.youtube.com/watch?v=HIbC8Egnwvs


Pozdrawiam wszystkie słoneczka i życzę miłej zabawy, życzy Pani Ewa !



WITAJCIE KOCHANI!

JUŻ TYLKO KILKA ZADAŃ DZIELI WAS OD WEEKENDU.

 

zajęcia 26.03.2021r.

 

 

DZIEŃ DOBRY! WITAM WAS SŁONECZKA!

 

zajęcia 25.03.2021r.

 

 

DZIEŃ DOBRY!

OTO WASZE WYZWANIA NA DZISIEJSZY DZIEŃ. POWODZENIA!

 

zajęcia 24.03.2021r.

 

 

WITAM WAS KOCHANI !

 

zajęcia 23.03.2021r.

 

 

 

WITAM WAS KOCHANE DZIECI I WASZYCH RODZICÓW.

 

zajęcia 22.03.2021r.

 

 

 

ZAKŁADAMY ZIELONY OGRÓDEK –założenie hodowli w kąciku przyrody.

 

            Dzieci samodzielnie przygotowały podłoże do siania i sadzenia cebul kwiatowych. Oglądały nasiona owsa, kukurydzy i rzeżuchy pod lupą w celu eliminacji nasion uszkodzonych. Sadziły cebule  w ziemi  i  wodzie. Wyselekcjonowane nasiona  wysiały na specjalnie przygotowane podłoże.  Dzieci wiedzą , jakie warunki są potrzebne roślinom do prawidłowego wzrostu. Dbają o założony przez siebie zielony ogródek i prowadzą systematyczną obserwację hodowanych w nim roślin.

 

zdjęcia

 

 

LUTY:

 

PRZYGOTOWANIE DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE.

 

             W lutym poznaliśmy literę ,,n, N" , drukowaną i pisaną. Doskonaliliśmy technikę czytania w obrębie poznanaych liter. Poznaliśmy liczbę ,,9" w aspekcie kardynalnym i porządkowym. Ćwiczyliśmy umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie poznanych liczb. 

https://drive.google.com/drive/folders/1evWu0xVMgSr7nMxNBPn9WihJhx2BgojI?usp=sharing

 

              Rozwijaliśmy umiejętności plastyczne. Poznaliśmy nową technikę plastyczną - frotaż (frottage). 

https://drive.google.com/drive/folders/1eyrXKL2Ra1qSof70ErOB_Q79zeMdszSb?usp=sharing

 

              Korzystaliśmy z uroków zimy, często przebywając na świeżym powietrzu. 

https://drive.google.com/drive/folders/1qaIhCA1lSt2YPD9TgvfmkC3_joNBoYVj?usp=sharing

 

 

STYCZEŃ:

 

PRZYGOTOWANIE DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE.

 

                W miesiącu styczniu poznaliśmy nowe litery „u, U” ;  „b, B”- drukowane i pisane. Doskonaliliśmy technikę czytania. Usprawnialiśmy rękę w czasie  rysowania szlaczków, pisania po śladzie liter, wycinania, wydzierania, itd.

            
zdjęcia

 

                Poznaliśmy liczbę 8 w aspekcie kardynalnym i porządkowym oraz jej zapis.  Tworzyliśmy zbiory według wskazanych kryteriów, porównywaliśmy ich  liczebność. Porządkowaliśmy zbiory według wzrastającej i malejącej liczby elementów. Doskonaliliśmy umiejętności matematyczne w zakresie dodawania i odejmowania.

 

zdjęcia

 

 

BALE W KARNAWALE.

 

      Niebawem kończy się karnawał. Z tej okazji urządziliśmy w naszym przedszkolu bal. Szkoda, że w tym roku nie mogliśmy wspólnie razem z kolegami i koleżankami z innych grup cieszyć się zabawą. Mimo to, emocji było wiele. Dzięki naszym kochanym Rodzicom wszyscy przyszliśmy w tym dniu pięknie ubrani. Szkoda, że na następny bal trzeba czekać cały rok.

 

zdjęcia

 

 

 

DZIEŃ  BABCI I DZIADKA. 

 

 

       Wszystkim BABCIOM i  DZIADZIOM z okazji  Ich Święta,  życzymy dużo zdrowia , radości, samych szczęśliwych chwil oraz pociechy z wnucząt.

 

      Jak co roku dzieci ochoczo przygotowywały się do ŚWIĘTA DNIA BABCI I DZIADKA. Chętnie opowiadały o swojej rodzinie. Wyrażały przy tym głębokie uczucia i przywiązanie do swoich Babć i Dziadziów . Poznały swoje drzewo genealogiczne . Wykonały upominki, a także uczyły się okolicznościowych wierszy oraz piosenek.  Ukazały charakterystyczne cechy wyglądu  Babć i Dziadziów w pracy plastycznej „Moja Babcia, Mój Dziadziu”.

 

zdjęcia

 

 

MY SIĘ ZIMY NIE BOIMY.

 

zdjęcia

 

 

GRUDZIEŃ:

 

WYKONYWALIŚMY CIEKAWE PRACE PLASTYCZNE. 

 

zdjęcia

 

POZNALIŚMY CYFRY ,,6" I ,,7". DOSKONALILIŚMY UMIEJĘTNOŚCI DODAWANIA I ODEJMOWANIA NA WYBRANYCH PRZYKŁADACH Z WYKORZYSTANIEM LICZMANÓW. 

 

zdjęcia

 

POZNALIŚMY NOWE LITERY ,,R" ORAZ ,,S". 

 

zdjęcia

 

UBIERANIE CHOINKI I WIGILIA W PRZEDSZKOLU

Ubieranie choinki na zewnątrz bomkami, rozpoczęło okres oczekiwania na zbliżające się Święta Bożego Narodzenia. W dniu 18.12.2020 odbyła się w naszym przedszkolu Wigilia. Tego dnia przedszkolaki wspólnie kolędowały oraz składały sobie życzenia. Następnie zasiadły do świątecznie udekorowanego stołu, przy którym zjadły wigilijny obiad. Takie podniosłe chwile nie tylko utrwalają dzieciom znajomość tradycji i zwyczajów świątecznych, lecz również, co najważniejsze wzmacniają bliskie i serdeczne relacje. 

 

zdjęcia

 

 MIKOŁAJ  

 5 grudnia do naszego przedszkola przybył Święty Mikołaj. Dzieci powitały miłego gościa wierszem i piosenką. Następnie Święty Mikołaj rozdał wspaniałe prezenty. Uradowane przedszkolaki podziękowały Mikołajowi za wszystkie podarunki i zaprosiły go do ponownych odwiedzin w przyszłym roku. Na pamiątkę miło spedzonego czasu, wykonaliśmy wspólne zdjęcia.

 

zdjęcia

 

 

LISTOPAD:

    ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI 

    Od pierwszych dni listopada dzieci przygotowywały się  do uczczenia 102 rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. Słuchały  legend o powstaniu Polski. Poznały jej historię oraz bohaterów, którzy przyczynili się do odrodzenia wolnej Polski.  Uczyły się  szacunku do symboli narodowych. Śpiewały hymn Polski oraz słuchały pieśni patriotycznych.  Wykonały również pracę plastyczną „Godło Polski” techniką wydzieranki.   

 

zdjęcia

 

 

DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

            Jak co roku 25 listopada  obchodziliśmy bardzo ważne święto „ Dzień Pluszowego Misia”. W tym roku ze względu na trwającą pandemię dzieci nie mogły przynieś do przedszkola swoich ulubieńców. Pluszaki zostały zastąpione ilustracjami ,opaskami  oraz plastelinowymi misiami wykonanymi  przez dzieci.

 

zdjęcia

 

 

 

ANDRZEJKI

            27 listopada  Słoneczka z gr. V miały swoją  zabawę andrzejkową, podczas której poznawały zwyczaje i tradycje.

 

zdjęcia

 

 

PRZYGOTOWANIE DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE

       W listopadzie dzieci  poznały kolejne litery alfabetu „d, D”; „y, Y”; „l, L”; „k, K”- drukowane i pisane. Określały samogłoski i spółgłoski w podanych słowach. Układały wyrazy z rozsypanki literowej oraz zdania z rozsypanki wyrazowej. Uczyły się współpracy w grupie . Pisały litery po śladzie i podejmowały próby samodzielnego ich pisania.

 

zdjęcia

 

zdjecia

 

zdjęcia

 

 

PAŹDZIERNIK

 

W październiku poznaliśmy kolejne litery alfabetu - i, e, t, m, - drukowane i pisane. Budowaliśmy przykładowe modele wyrazów z nakrywek białych, czerwonych i niebieskich. Dzieliliśmy wyrazy na sylaby i głoski, określaliśmy rodzaj  głoski (samogłoska, spółgłoska).

 

zdjęcia

 

UMIEJĘTNOŚCI MATEMATYCZNE

- doskonaliliśmy umiejętność przeliczania z wykorzystaniem liczmanów.

- poznaliśmy liczby ,,4" i ,,5" w aspekcie kardynalnym i porządkowym oraz ich zapis. 

 

zdjęcia

 

UMIEJĘTNOŚCI PLASTYCZNE

- rozwijaliśmy swoją kreatywność, wykonując prace plastyczne o tematyce jesiennej a także wykonaliśmy projekt znaczka pocztowego. 

 

zdjęcia

 

UMIEJĘTNOŚCI MUZYCZNO-RUCHOWE

- rozwijaliśmy wrażliwość muzyczną, śpiewając piosenki o tematyce jesiennej i wykonując improwizacje ruchowe do muzyki

 

zdjęcia

 

WRZESIEŃ:

 

zdjęcia